Német médiajelentések szerint egy meglehetősen trükkös rendszert tiltott be a Kínai Nagydíjat megelőzően a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), melyet a Ferrari csapata sikerrel használt a 2015-ös bajnokság első hétvégéin.
Német médiajelentések szerint egy meglehetősen trükkös rendszert tiltott be a Kínai Nagydíjat megelőzően a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), melyet a Ferrari csapata sikerrel használt a 2015-ös bajnokság első hétvégéin.
Az F1-Insider.com című lap értesülései szerint a Ferrari mintegy 20 lóerővel többet tudott kisajtolni V6-os motorjaiból a melbourne-i és szepangi időmérőkön azáltal, hogy trükközött üzemanyag-befecskendező rendszerével – az olaszoknak állítólag azt sikerült elérniük, hogy valamilyen módon rövid távon megnövelték az üzemanyag-átfolyás mértékét.
Bár az évad első két versenyhétvégéjén trükkös megoldását sikeresen használta a Ferrari, a Nemzetközi Automobil Szövetség a Kínai Nagydíj hétvégéjétől kezdve nem engedélyezte annak bevetését.
Mindeközben a Mercedes továbbra is képes extra teljesítményre szert tenni az időmérőn: a hírek szerint a címvédő gárda egy szoftveres trükköt alkalmaz, mellyel rövid távon többet tud felszabadítani a tárolt energiából.
Az F1-Insider.com úgy tudja, a versenyen a Mercedes azért nem használja ezt a trükkös megoldást, mert attól tart, hosszú távon az súlyosan károsítja a motort.