Az FIA értesítette a McLarent, a Mercedes GP-t, és még legalább két másik alakulatot, hogy a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Ausztrál Nagydíj előtt módosítsanak diffúzoruk kialakításán, miután felmerült, hogy kihasználtak egy, a szabályokban megbúvó kiskaput.
Az FIA értesítette a McLarent, a Mercedes GP-t, és még legalább két másik alakulatot, hogy a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Ausztrál Nagydíj előtt módosítsanak diffúzoruk kialakításán, miután felmerült, hogy kihasználtak egy, a szabályokban megbúvó kiskaput.
A csütörtöki gépátadáson ugyan minden autót szabályosnak találtak Bahreinben, felmerült, hogy legalább négy csapat – köztük a McLaren és a Mercedes GP – úgy alakította ki a motor indítására szolgáló kompresszor bemeneti nyílását a diffúzoron, hogy azzal előnyre tett szert.
A szabályok kimondják, hogy a diffúzoron kialakítható egy akkora rés, amely a motorindító kompresszor meghosszabbított részének csatlakoztatásához „minimálisan szükséges”, ám arról nem esik szó, hogy pontosan mekkora és milyen formájú lehet ez a rés.
Ezt használta ki néhány csapat oly módon, hogy különleges formájú és méretű indítómotort használnak, hogy szélesebb réssel dolgozhassanak, ami egy újabb csatornát jelent az autó hátulján, ahol elvezethetők a légáramlatok, mellyel tovább nő az autó leszorító ereje, különösen a fékzónákban, és a lassabb részeken.
Az Autosport információi szerint az irányító testület már értesítette a szóban forgó csapatokat, hogy módosítsanak diffúzorukon még a következő verseny előtt.
Az FIA nem csak a rés, hanem az ezt érintő terület maximális méretét is meghatározza, ami napokon belül a szabályokban is olvasható lesz.
Azt, hogy ez körönként mekkora veszteséget jelent majd a kiskaput eddig kihasználó csapatok számára, egyelőre nem tudni, de szakértők szerint ennek nem lesz különösebb jelentősége, nem ezen múlik majd a siker.