Tsunoda egyike volt annak a három versenyzőnek, akik körhátrányban voltak, amikor a verseny utolsó szakaszában pályára küldték a biztonsági autót, a japán pilóta azonban Alexander Albonnal és Nicholas Latifivel ellentétben nem vehette vissza körét. A 2021-es Abu Dhabi Nagydíjon történt vitás események után egy automatizált rendszert vezettek be, az interlagosi pálya bokszutcájának kialakítása azonban okozott némi bonyodalmat vasárnap.
„Minden rendszer megfelelően, a szabályoknak megfelelően működött” – magyarázta az FIA szóvivője az eset kapcsán a RaceFans című internetes portálnak. „A szokatlan helyzet az adott pálya és a körülmények sajátosságai miatt alakult ki.”
Miután pályára küldték a Safety Cart, Tsunoda volt az első, aki áthaladt az első biztonsági autós vonalon, ami a bokszbejárat előtt volt elhelyezve. A következő körben tehát másodszor is áthajtott rajta, így a rendszer értelemszerűen úgy érzékelte, hogy körhátrányban van.
„Viszont behajtott a bokszba, és gyorsabban tudott haladni, mint a biztonsági autó mögé felsorakozott autókból álló vonat” – folytatta az FIA szóvivője. „Eközben pedig visszavette a körét, amikor áthajtott a bokszutcai kontrollvonalon. Amikor visszatért a pályára, a rendszer helyesen úgy jelezte, hogy egykörös hátrányban van, mivel azonban egyszer már visszavette a körét, nem volt jogosult arra, hogy újra megtegye, amikor a biztonsági autós szakasz véget ért.”
„A versenyirányítás ellenőrizte az F1 időmérő partnerével, hogy ez így helyes, ők pedig megerősítették, hogy csak a 6-os és a 23-as rajtszámú autók vehetik vissza köreiket.”
„Habár ez egy nagyon szokatlan helyzet volt, nem voltak rendszerhibák, illetve procedurális hibák. Egy megjósolhatatlan forgatókönyv alakult ki, és nincs szükség azonnali változtatásra. De a sportági tanácsadó bizottságok szokásos felülvizsgálati procedúrái során természetesen megvitatják majd az esetet.”