Az erőforrásokra vonatkozó új szabályokban már jó ideje megállapodtak az érintettek, az F1 csapatai azonban továbbra is egyeztetéseket folytatnak a kasztnikra vonatkozó, 2026-ban bevezetésre kerülő regulákról.
A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache még néhány hete beszélt arról, attól tart, 2026-ban tovább nőhet a versenyautók súlya. Míg Michael Schumacher 2003-as világbajnok Ferrarijára például 605 kilogrammos minimumsúly volt érvényes, addig Sebastian Vettel 2013-ban már 642 kg körüli autóval nyert, idén Max Verstappen pedig nem kevesebb, mint 798 kg-os versenyautóval száguld a harmadik világbajnoki címe felé.
„Úgy gondolom, hogy a tervezőasztalon heverő erőforrások jelentősen nehezebbek lesznek a jelenlegiekhez képest. Nagyon, nagyon nehéz lenne ezeket jelentősen könnyebbé tenni” – fogalmazott Wache az új motorokkal kapcsolatban.
Korábban Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója is arról beszélt, lépésekre lesz szükség, a súlynövekedés ugyanis nem folytatódhat. Ezt a véleményt a Mercedes technikai igazgatója, James Allison is osztja.
„Nem ő az egyetlen, aki szerint az autók minimumsúlyának folyamatos emelkedésébe szükséges lenne beavatkozni, mivel évről évre egyre nehezebbek vagyunk. A folyamat megfordítása azonban nem magától értetődő. Kifejezetten nehéz olyan szabályokkal előállni, amelyek jelentősen csökkentik az autók tömegét” – magyarázta Allison, majd hozzátette: szerinte az FIA csökkenthetné a jelenlegi, 798 kg-ban meghatározott minimumtömeget, így a csapatok saját maguk kereshetnének megoldást a problémára.
„Ha az autók a minimumnál többet nyomnak, azzal a mi hatáskörünkbe kerül az a nehéz döntés, hogy mit szerelünk az autóba és mit nem. Ezzel a megoldással talán nem mindenki értene egyet, de garantáltan nyomást helyezne ránk.”
Az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem most a Motorsport-Total című internetes lapnak beszélt arról, mindent megtesznek azért, hogy a 2026-os versenyautók könnyebbek legyenek.
„Én magam is raliztam. Adjanak nekem bármit, csak nehéz autót ne! Az mindig zavart!” – magyarázta a versenyzőből lett FIA-elnök. „A könnyebb autók jobbak, és tudom, miről beszélek! Ha a súly nagyobb, a felfüggesztés sem az igazi, a fékek sem úgy működnek, és a gumik is gyorsabban kopnak. És a nagyobb tömeg veszélyesebb a balesetek során is.”
„Már egyeztettem a csapatommal az FIA-nál. Könnyebb autókat akarunk, és jobb motorhangot. És ez alapvetően az FIA-n múlik. Ha Stefano [Domenicali] is ezt akarja, akkor meg tudunk egyezni. De az FIA dönti el. Be fogjuk vezetni. Nem azért, mert a FOM, vagy a csapatok így akarják. Hanem azért, mert ez a helyes a sport számára.”