Az FIA készen áll egyet visszalépni és enyhíteni a versenyzői kivizsgálásokon már a hétvégi Osztrák Nagydíjtól, hogy a résztvevők hajlandóak legyenek nagyobb kockázatot vállalni egy-egy csatában, ezzel is látványosabbá téve a küzdelmet.
Az FIA készen áll egyet visszalépni és enyhíteni a versenyzői kivizsgálásokon már a hétvégi Osztrák Nagydíjtól, hogy a résztvevők hajlandóak legyenek nagyobb kockázatot vállalni egy-egy csatában, ezzel is látványosabbá téve a küzdelmet.
A sportág vezetői az elmúlt hetekben, hónapokban keményen dolgoztak azon, hogy kivizsgálják, miként lehetne még izgalmasabbá és látványosabbá tenni a versenyeket a Forma-1-ben, amit rengeteg kritika ért az elmúlt időben.
Sokan úgy gondolják, hogy azért sem láthatunk látványos és kemény csatákat, előzéseket, mert a versenyzők attól félnek, hogy minden egyes kis apró hibáért büntetést kaphatnak, ami valójában teljesen igaz is volt a szezon első felére, mikor számos büntetés került kiosztásra olykor sokak véleménye szerint jogtalanul.
A csapatok azzal érveltek, hogy ha az FIA nem vizsgálna automatikusan minden egyes kis ütközést, koccanást, akkor a versenyzők nagyobb kockázatot mernének vállalni, ami mindenképpen érdekesebbé tenné a versenyeket.
Az F1 Bizottság ülésén az FIA rábólintott, hogy változtat ezen és a jövőben nem kezelni ennyire szigorúan a kisebb ütközéseket, így változtat is a sportszabályzat erre vonatkozó cikkelyén.
A sportszabályzat ugyanis eddig azt mondta ki, hogy az F1 versenyigazgatója, Charlie Whiting minden egyes ütközést és esetet azonnal jelent a sportfelügyelőknek, akiknek döntést kell hozniuk abban, szankcionálják-e az érintett versenyzőket.
Ettől a versenyhétvégétől kezdve azonban – feltéve ha nem érkezik formális panasz egy csapattól egy másik versenyző viselkedése és akciója ellen – Whiting a sportfelügyelőkre bízza, hogy vizsgálják-e az esetet, illetve eldöntsék, hogy elég súlyos-e ahhoz, hogy büntetés kövesse.
Az FIA azonban jelezte a csapatoknak, hogy ha az új rendszer életbe lép, ne jelentgessék fel egymást olyan gyakran, mint ahogy azt korábban tették, mert erre nem lesz idejük, az apróságokat nem fogják vizsgálni, így a jövőben vélhetően kevesebb futam utáni időbüntetésre, boksz- vagy rajtbüntetésekre számíthatunk.