Az FIA kijelölte az előzési zónát Malajziában - F1VILÁG.HU

Az FIA kijelölte az előzési zónát Malajziában

HIRDETÉS

Bár korábban az a hír járta, hogy akár mindkét hosszú egyenesben használható lesz a menet közben állítható hátsó szárny, az FIA csütörtökön megerősítette, hogy a pilóták csak a célegyenesben aktiválhatják az előzést elősegítő rendszert a Maláj Nagydíjon.


Bár korábban az a hír járta, hogy akár mindkét hosszú egyenesben használható lesz a menet közben állítható hátsó szárny, az FIA csütörtökön megerősítette, hogy a pilóták csak a célegyenesben aktiválhatják az előzést elősegítő rendszert a Maláj Nagydíjon.

A mérési pont – ahol az egymást követőknek egy másodpercen belül kell lenniük egymáshoz képest a szárny használatának engedélyezése érdekében – az utolsó kanyar előtt 207 méterrel lesz.

Az előzési zóna pedig öt méterrel az utolsó kanyar után kezdődik meg, és a célegyenes végéig tart, egészen addig, amíg rá nem lép valaki a fékre, hiszen az automatikusan deaktiválja a rendszert.

A Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber elmondta, hogy személy szerint többet várt a hátsó szárnytól a szezonnyitón, azonban biztos abban, hogy a hosszabb célegyenes miatt a DRS (légellenállás csökkentő rendszer) még hatékonyabb lesz Malajziában.

„Ausztráliában számtalan alkalommal használtam az állítható hátsó szárnyat, de ez nem úgy működött, ahogy elvártam volna. Még így is nagyon nehéz volt az előzés, és a téged támadó versenyzőt is vissza lehetett verni” – magyarázta Webber.

„Mindez a melbourne-i pálya karakterisztikájának is betudható, hiszen a célegyenesre ráfordító egy gyors ív, ráadásul az első kanyart nem lehet több íven venni, a rövid célegyenesben pedig manipulálni lehet a követő versenyzőt.”

„Itt, Malajziában viszont más lesz a helyzet. Ha itt nem működik, akkor nem tudom, hol fog.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az FIA kijelölte az előzési zónát Malajziában
A versenypályáról az iskolapadba: Új irányt vett Vettel pályafutása
Időkapszulát helyeztek el a felújítás alatt álló Hungaroringen
Marko: Verstappen a Red Bull vezére lett a nehéz időszakban
Nincs magabiztosság a Red Bullnál a 2025-ös autó fejlesztése terén

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!