Tisztázta a pozícióvédésre vonatkozó szabályokat a Nemzetközi Automobil Szövetség a múlt hétvégi Brit Nagydíjat megelőzően, ahol Charlie Whiting tájékoztatta a csapatokat a pályán való helyes viselkedésről.
Tisztázta a pozícióvédésre vonatkozó szabályokat a Nemzetközi Automobil Szövetség a múlt hétvégi Brit Nagydíjat megelőzően, ahol Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója tájékoztatta a csapatokat a pályán való helyes viselkedésről.
Miután az idény során több heves vitát kiváltó incidens is borzolta a kedélyeket, a versenyzők szerették volna megtudni, pontosan mi az, amire lehetőségük van a versenypályán a kerék a kerék elleni csaták során. A Bahreini Nagydíjat követően Nico Rosberget bírálták élesen, a Mercedes versenyzője ugyanis, miközben védte pozícióját, agresszívan leszorította a pályáról Lewis Hamiltont, majd Fernando Alonsót.
A stewardok végül nem büntették meg a németet, ezt azzal indokolták, hogy az őt megelőzni kívánó versenyzők autóinak „jelentős része” nem volt még közvetlenül Mercedese mellett.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting a silverstone-i versenyt megelőzően egy dokumentumot juttatott el a csapatoknak, melyben tisztázta, pontosan mire is értendő az autó „jelentős része” kifejezés.
„Az a pilóta, aki védi pozícióját az egyenesben, vagy egy féktávhoz közeledve, szabadon használhatja a pálya teljes szélességét első irányváltásakor, feltéve, ha a mögötte érkező és előzni kívánó autó nincs jelentős mértékben az ő versenyautója mellett. A félreértések elkerülése végett: ha az előzést megkísérlő autó első szárnya az elöl haladó versenygép hátsó kereke mellett van, az az autó „jelentős részének” tekinthető.”