A Nemzetközi Automobil Szövetség változtathat eredeti tervén, és engedélyezheti a vásárolt autók futtatását a Forma-1-ben, hogy megmentse a független kiscsapatokat a totális csődtől.
A Nemzetközi Automobil Szövetség változtathat eredeti tervén, és engedélyezheti a vásárolt autók futtatását a Forma-1-ben, hogy megmentse a független kiscsapatokat a totális csődtől.
Bár az eredeti tervek szerint 2010-től csak saját tervezésű, fejlesztésű, és építésű autóval versenyző, igazi konstruktőrök vehetnének részt a királykategóriában, a sport vezetői készen állnak leülni a csapatok illetékeseivel, hogy átbeszéljék, miként lehetne megmenteni a független alakulatok jövőjét.
Megbízható források szerint az FIA komolyan fontolgatja, hogy engedélyezi a vásárolt autók futtatását a Forma-1-ben, és lehetővé teszi a független kiscsapatok számára, hogy szorosabb – technikai – partneri kapcsolatot alakítsanak ki riválisaikkal.
Azonban az, hogy ez a technikai egyezség milyen mélységű lehetne, illetve a független gárdáknak az autó mely részeit kellene saját maguknak legyártaniuk, csak később, a megbeszélések után derülhet ki, amik már a hétvégén megrendezésre kerülő Kínai Nagydíjon megkezdődnek.
Mindez egyébként meggyőzheti a Red Bull birodalom fejét, Dietrich Mateschitz urat arról, hogy megtartsa fiókcsapatát, a Toro Rossót, jóllehet annak eladását fontolgatja, ugyanis nem szeretne két független csapatot futtatni a királykategóriában.
Bár a tavalyi évben még számos ellenzője volt a vásárolt autók futtatásának, a Toyota és a BMW is készen áll változtatni hozzáállásán, mert céljuk az, hogy megmentség a kisebb költségvetéssel rendelkező gárdákat. A hírek szerint egyedül a Williams van totálisan az újonnan felvetett ötlet ellen.
A McLaren csapatvezetője, Ron Dennis megerősítette, hogy a wokingi gárda előrehaladott tárgyalásokat folytat a Force Indiával egy esetleges szorosabb partneri kapcsolat ügyében.
“A Mercedesszel kialakított együttműködésünk egyik különlegessége, hogy tulajdonképpen egy független gyári csapat vagyunk, ebből kifolyólag pedig mindketten tisztán látjuk, hogy szükség van a független csapatok támogatására” – magyarázta a brit szakember.
“Természetesen a világ legegyszerűbb dolga kiállítani egy csekket, azonban én még nem láttam olyat, hogy csak a pénz teljesítménynövekedést hozott volna egy csapat életében. Ennél több kell.”
“Célunk az, hogy minden lehetséges módon segítsük a Forma-1-et, és ha ehhez az kell, hogy asszisztáljunk egy független csapat működéséhez, akkor azzal komolyan foglalkozunk a vállalaton belül.”
Dennis azonban hozzátette, csakis akkor kötnek partneri szerződést egy másik csapattal, ha az FIA hivatalosan is bejelenti: engedélyezi a vásárolt autók futtatását a királykategóriában.
A Mercedes-Benz motorsport igazgatója, Norbert Haug szerint az olyan szoros partneri kapcsolatok, mint amilyen a Red Bull Racing és a Toro Rosso között fennáll jelen pillanatban, jót tesztnek a Forma-1-nek.
“Úgy gondolom, hogy a Forma-1-nek nagyon fontosak ezek a csapatok. Minél nagyobb a küzdelem, annál jobbá válik a sport. Véleményem szerint erre az idei év is jó példa, hiszen számos győztesünk volt már. Néha ez nem kedvez nekünk, de mindenképpen jó a sportnak” – monda a német szakember.
Annak ellenére, hogy 12 csapat számára van hely a Forma-1-ben, a jelenlegi mezőnyt összesen 20 versenyző, azaz 10 csapat alkotja, miután az indulás jogát megszerző Prodrive – amely a McLaren autóival állt volna rajthoz az idei évben – a vásárolt autók futtatását tiltó törvény miatt még csak el sem tudott indulni, míg a Honda által támogatott Super Aguri az év elején csődöt mondott.