A szezon elején tapasztalt extrém mértékű pattogás miatt a sportot irányító testület intézkedéseket hozott a versenyzők biztonsági érdekében – többek között bevezetett egy határértéket, mellyel a versenyautók függőleges oszcillációját hivatott kordában tartani. A képlet egyszerű: ha egy versenyautó pattogása egy adott távolság során átlépi a meghatározott mérőszámot, az érintett versenygépet kizárják a küzdelmekből.
A szigorítás a Belga Nagydíjon lépett életbe, a csapatoknak pedig nem is okozott különösebb problémát az új szabály betartása, a mezőny azonban most egy utcai pályára, Szingapúrba látogat, ahol a hepehupás aszfalt bizony okozhat némi fejtörést.
A Motorsport.com című internetes lap értesülései szerint az FIA ezzel foglalkozó szakembere, Nikolas Tombazis ezért a Szingapúri Nagydíjat megelőzően levelet küldött a csapatoknak, melyben arról ír, módosítanak a mérőszámon, hogy a mezőny könnyebben megbirkózzon a szingapúri aszfaltcsíkkal.
Tombazis tájékoztatta a csapatokat, hogy egy új maximumértéket vezetnek be, hogy elkerüljék a pálya egyenetlenségei által keltett torzító értékeket – a felső határt így 7G-ben határozzák meg, mindez pedig azt jelenti, hogy az e feletti értékeket nem veszik majd figyelembe a mérőszámnak való megfelelések ellenőrzése során.
A változtatás kétségkívül nagy segítséget jelent majd a Forma-1 csapatainak abban, hogy elkerüljék az AOM-határértékkel kapcsolatos szabályszegést.