A német versenyző még az isztambuli versenyhétvégét megelőzően fakadt ki azon, hogy szerinte nevetséges, hogy egy biztonsági autós periódus után a lekörözött versenyzőknek vissza kell venniük köreiket.
Vettel azért bírálta ezt a rendszert, mert az Emilia Romagna Nagydíjon igencsak veszélyes helyzet kerekedett abból, hogy a lekörözött pilóták elmehettek a biztonsági autó mellett, és nagy tempóval próbálták utolérni a mezőnyt, miközben még sportbírók dolgoztak a pályán.
„Szerintem az oka annak, hogy fizikailag visszavesszük a köreinket, hogy nem tudunk kidolgozni egy olyan szoftvert, ami lényegében „nullázza” a körhátrányt” – mondta Vettel.
„Szóval meg kell tennünk egy extra kört, ami elég kínosan hangzik – de úgy gondolom, ez az igazság. Szóval szerintem némi energiát kellene fektetni ebbe a szoftverbe, hogy a lekörözött autóknak ne kelljen fizikailag visszavenniük a köreiket, hanem csak lenullázzuk a hátrányukat a kijelzőn. Szerintem ez lenne a megoldás.”
Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi Isztambulban reagált a Vettel által elmondottakra, és kifejtette: felülvizsgálták az Imolában történteket, és változtattak is a procedúrákon, hogy a lekörözött pilótáknak elég idejük legyen arra, hogy biztonságosan visszavehessék köreiket.
„Elvégeztünk néhány procedurális változást, amiket megvitattunk a csapatmenedzserekkel és a versenyzőkkel a csütörtöki és péntek esti meetingeken – mindkét csoport teljes mértékben támogatta ezeket” – magyarázta Masi.
„Voltak olyan procedurális elemek, amik változtak azon javaslatok kapcsán, hogy mit lehetne, és mit nem megtenni a jövőben, 2021-re és azon túlra.”
„Olyan téma ez, mely szerepel a sporttanácsadói bizottság napirendjén, ami egy olyan csoport, mely képviseli az FIA-t, a Forma-1-et és az összes csapatmenedzsert.”
„Meg fogjuk beszélni ezt összességében, és látni fogjuk a pozitívumait, negatívumait, valamint a nem kívánt következményeit. Hiszen láthattuk az évek során, hogy bármit is csinálunk hirtelen felindulásból a szabályozást tekintve, annak alapvetően lesznek nem kívánt következményei.”
„Ez a csoport pedig együttesen megvitatja majd a dolgot, és meg fogja vizsgálni az összes permutációt.”
Masi Vettel javaslatával kapcsolatban elmondta, azért lenne bonyolult a megvalósítása annak, hogy a lekörözött pilótáknak szimplán jóváírnak egy plusz kört a számítógépes rendszerben, mert ők eltérő mennyiségű üzemanyaggal, kevésbé kopott gumikkal vannak a pályán ilyenkor – ami sportszakmai szempontból mindenképpen kérdéseket vet fel.
„Amennyire én tudom, olyasvalami ez, amit már megvizsgáltak néhány éve, amikor először bekerült a szabálykönyvbe” – magyarázta Masi.
„Az akkori diskurzus során – az alapján, ahogy engem tájékoztattak –, a csapatok valójában nem támogatták ezt.”
„Eltérő gumidegradációról, eltérő üzemanyag-terhelésről beszélünk, amiknek következményük lehet egy pusztán szoftveres változtatással, szóval kérdés, hogy sportszakmai szempontból milyen hátrányokkal járna általános értelemben.”