A sportot irányító testület az idei évben különösen odafigyel az első szárnyak kialakítására, hogy a csapatok ne trükközhessenek, és ne jussanak előnyhöz flexibilis komponensek használatával. Az FIA természetesen már sok-sok éve szigorú terheléses teszteket alkalmaz, ha azonban egy istálló képes olyan megoldással előállni, mellyel teljesíteni tudja ezeket a hajlékonysági ellenőrzéseket, a versenypályán ugyanakkor el tudja érni, hogy első szárnya bizonyos sebesség és terhelés mellett elmozduljon, az komoly előnyt jelenthet a teljesítmény szempontjából.
A Motorsport.com című internetes portál értesülései szerint az FIA alaposan górcső alá vette a csapatok megoldásait a szezon első felében, az Azeri Nagydíj környékén pedig lépett is: több istállót arról tájékoztatott, hogy módosítaniuk kell első szárnyaik kialakításán.
Az évad első versenyein a belső kamerás felvételek alapján jól látszott, hogy az Aston Martin csapata meglehetősen nagy szárnyszögeket tudott alkalmazni, és az egyenesekben, nagy sebességnél észrevehetően elhajlott az első szárny.
Azt természetesen nem erősítette meg a brit istálló, hogy azon csapatok között volt-e, akiket változtatásra kért a szövetség, a riválisok viszont állítják, az Aston Martinnak is módosítania kellett, és gyanújuk szerint ez is hozzájárulhatott ahhoz, hogy a Spanyol Nagydíjon autójuk teljesítménykarakterisztikája látványosan megváltozott.
Fernando Alonso hetekkel ezelőtt arról beszélt, szerinte a Brit Nagydíjon bevezetett új szerkezetű abroncsok miatt egyértelműen visszaesett a teljesítményük, bár ezt az Aston Martin vezetése cáfolta. A csapatot irányító Mike Krack egy interjúban azt mondta, egy kicsit rossz irányba indultak el a fejlesztésekkel az idény közben, emiatt maradtak le, és az autó beállításaival is küszködtek a nyár eleji versenyek során.
Mindeközben Tom McCullough, az Aston Martin teljesítményigazgatója elárulta, a csapatnak megvan a büdzséje ahhoz, hogy tovább folytassa az idei autó fejlesztését – miközben természetesen már gőzerővel dolgoznak a 2024-es versenygépen is.