Az FIA szigorít a szárnyteszteken a Belga Nagydíjtól - F1VILÁG.HU

Az FIA szigorít a szárnyteszteken a Belga Nagydíjtól

HIRDETÉS

Brit lapértesülések szerint az FIA készen áll szigorítani tesztmódszerein, és már a következő versenynek helyet adó Belga Nagydíjtól új mérésekkel próbálja kiszűrni a hajlékony első szárnyakat, miután felmerült a gyanú, hogy a Red Bull és a Ferrari ezzel trükközik.


Brit lapértesülések szerint az FIA készen áll szigorítani tesztmódszerein, és már a következő versenynek helyet adó Belga Nagydíjtól új mérésekkel próbálja kiszűrni a hajlékony első szárnyakat, miután felmerült a gyanú, hogy a Red Bull és a Ferrari ezzel trükközik.

Bár egyesek szerint az energiaital-gyárosok már az áprilisi Kínai Nagydíj óta használják, a riválisok csak a Német Nagydíjon figyeltek fel arra, hogy mind a Red Bull, mind pedig a Ferrari első szárnya meghajlik nagyobb sebességek mellett, így jóval közelebb kerül a burkolathoz, ami extra leszorítóerőt generál az autó elején a gyors kanyarokban.

Bár az FIA mindent rendben talált az említett két csapatnál, amely az elmúlt két versenyen abszolút dominált, az Autosport értesülései szerint az FIA – a csapatok kérésének eleget téve – a következő futamtól változtatni fog tesztmódszerein.

A szövetségnek ugyanis lehetősége van arra, hogy változtasson a teszteken, ha felmerül annak a gyanúja, hogy egyesek hajlékony elemeket használnak, jóllehet azok átmennek a kötelező vizsgálatokon.

Jelenleg az első szárny véglapjainak hajlékonyságát úgy vizsgálják, hogy 50 kilógrammos súlyokat helyeznek azokra, ami hatására maximálisan 10mm-t mozdulhatnak el.

Az FIA illetékesei a vasárnapi Magyar Nagydíj után azonban levelet intéztek a csapatokhoz, amiben közölték velük, hogy fenntartják a jogot arra, hogy megnöveljék a teszteknél használt súlyt, és már a következő versenytől 100kg-ot helyeznek a szárnyak véglapjaira, melyek így maximálisan 20millimétert mozdulhatnak el.

Mivel mindkét adat (súly, és meghajlás) lineárisan változik, a csapatok nem használnak olyan trükkös anyagokat, amik simán átmennek a hajlékonysági teszteken, azonban jóval nagyobb erőhatások következtében rugalmasságuk exponenciálisan nő, amire egyesek gyanakodnak.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az FIA szigorít a szárnyteszteken a Belga Nagydíjtól
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!