Brit lapértesülések szerint az FIA készen áll szigorítani tesztmódszerein, és már a következő versenynek helyet adó Belga Nagydíjtól új mérésekkel próbálja kiszűrni a hajlékony első szárnyakat, miután felmerült a gyanú, hogy a Red Bull és a Ferrari ezzel trükközik.
Brit lapértesülések szerint az FIA készen áll szigorítani tesztmódszerein, és már a következő versenynek helyet adó Belga Nagydíjtól új mérésekkel próbálja kiszűrni a hajlékony első szárnyakat, miután felmerült a gyanú, hogy a Red Bull és a Ferrari ezzel trükközik.
Bár egyesek szerint az energiaital-gyárosok már az áprilisi Kínai Nagydíj óta használják, a riválisok csak a Német Nagydíjon figyeltek fel arra, hogy mind a Red Bull, mind pedig a Ferrari első szárnya meghajlik nagyobb sebességek mellett, így jóval közelebb kerül a burkolathoz, ami extra leszorítóerőt generál az autó elején a gyors kanyarokban.
Bár az FIA mindent rendben talált az említett két csapatnál, amely az elmúlt két versenyen abszolút dominált, az Autosport értesülései szerint az FIA – a csapatok kérésének eleget téve – a következő futamtól változtatni fog tesztmódszerein.
A szövetségnek ugyanis lehetősége van arra, hogy változtasson a teszteken, ha felmerül annak a gyanúja, hogy egyesek hajlékony elemeket használnak, jóllehet azok átmennek a kötelező vizsgálatokon.
Jelenleg az első szárny véglapjainak hajlékonyságát úgy vizsgálják, hogy 50 kilógrammos súlyokat helyeznek azokra, ami hatására maximálisan 10mm-t mozdulhatnak el.
Az FIA illetékesei a vasárnapi Magyar Nagydíj után azonban levelet intéztek a csapatokhoz, amiben közölték velük, hogy fenntartják a jogot arra, hogy megnöveljék a teszteknél használt súlyt, és már a következő versenytől 100kg-ot helyeznek a szárnyak véglapjaira, melyek így maximálisan 20millimétert mozdulhatnak el.
Mivel mindkét adat (súly, és meghajlás) lineárisan változik, a csapatok nem használnak olyan trükkös anyagokat, amik simán átmennek a hajlékonysági teszteken, azonban jóval nagyobb erőhatások következtében rugalmasságuk exponenciálisan nő, amire egyesek gyanakodnak.