Az FIA nem tulajdonít különösebb jelentőséget a Ferrari fenyegetésének, miszerint kiszállhat a Forma-1-ből, ha bevezetik az egyenmotorokat, ugyanis véleménye szerint a teher a csapatokon, nem pedig rajtuk van, hogy minél jobb költségcsökkentő szabályokat hozzanak.
Az FIA nem tulajdonít különösebb jelentőséget a Ferrari fenyegetésének, miszerint kiszállhat a Forma-1-ből, ha bevezetik az egyenmotorokat, ugyanis véleménye szerint a teher a csapatokon, nem pedig rajtuk van, hogy minél jobb költségcsökkentő szabályokat hozzanak.
A Ferrari igazgatótanácsa hétfőn este kiadott közleményében figyelmeztetett, hogy az olasz gárda átgondolhatja jövőjét a Forma-1-ben, ha az FIA továbbra is kitart az egységes motorok bevezetése mellett.
Bár a Ferrari közleménye órákkal azután jelent meg, hogy a Toyota is jelezte, készen áll elhagyni a sportot, ha bevezetésre kerülnek az egyenmotorok, az FIA tisztázta, a csapatok más megoldást is választhatnak.
Az alternatívákat pedig az FIA elnöke, Max Mosley csapatoknak írt korábbi levele tartalmazza, melyben három opció van feltüntetve a jövőbeli motorszabályokra vonatkozóan: a) egy egységes motor, b) egy külső beszállító által gyártott motor, c) a független csapatok kevesebb, mint évi 5 millió euróért történő ellátása a hajtáslánccal.
Az FIA keddi közleményében azt is kijelentette, hogy nem kötelessége meghátrálni csak azért, mert a csapatok nem elégedettek azokkal a lépésekkel, melyek a sport jövőjének megmentését szolgálják.
“Úgy tűnik, hogy a Ferrari vezetése nem informált megfelelően. Az FIA három opciót ajánlott a csapatoknak, melyek közül az egyik az úgynevezett egyenmotor, míg a másik az, hogy a nagyvállalatoknak garantálniuk kell, hogy kevesebb, mint évi 5 millió euróért ellátják hajtáslánccal a független kiscsapatokat” – állt az FIA közleményében.
“Az FIA örül a Ferrari pénzügyi sikereinek, és bízik benne, hogy ez így is marad. Azonban számos alakulat van olyan helyzetben, hogy jóval több a kiadása, mint a bevétele. Ez pedig tarthatatlan.”
“Most a nagyvállalatokon a sor, hogy megegyezzenek az FIA által javasolt három kérdés egyikében, vagy előálljanak egy olyan javaslattal, mellyel tartható szintre lehet csökkenteni a költségeket.”
Bár bízik abban, hogy a gyártók előállnak egy mindegyikük számára elfogadható javaslattal, az FIA ismét hangsúlyozta, mindent megtesz azért, hogy megmentse az összes csapatot, és ha ehhez az kell, hogy egységesítse a motorokat, meg fogja tenni.