A 25 éves Palou az idei szezonban lett a McLaren pilótaprogramjának tagja, és privát teszten már vezethette a csapat tavalyi autóját, ám most először, az Amerikai Nagydíj első szabadedzésén a mezőny többi tagjával együtt is a pályára hajthatott. A spanyolt lenyűgözte az F1-es technológia, ami elmondása szerint sokkal magasabb szinten jár, mint az USA csúcssorozata, az IndyCar.
„Nagyon-nagyon különbözők, mintha ez egy másik liga lenne. De persze ez minden téren így van, a csapatok mérete is őrületes az IndyCar csapataihoz képest, a költségek szintén. Az IndyCarban tíz-tizenegy éve ugyanazzal a karosszériával versenyzünk, és kétévente érkeznek rá frissítések” – fogalmazott Palou azt követően, hogy pénteken Daniel Ricciardo autójába ülhetett be.
„Sokkal gyorsabb is az autó, de ehhez egy versenyző könnyen hozzászokik. Inkább azt kell még tanulni, hogy mi mindenre képes az autó a nagy leszorítóereje révén, hogy mennyire gyors tud lenni a kanyarban és mennyire rövid féktávot vehetünk vele. Nagyon gyorsan eltelt ez az egy óra, reméltem, hogy hosszabb lesz.”
Palou nem az európai versenyzők klasszikus útját járta, hiszen megfordult a japán Super Formulában – ami elmondása szerint technikailag közelebb áll az F1-hez, mint az IndyCar –, de hiába került a királykategória közelébe, továbbra sem célja, hogy itteni ülésért harcoljon, hiszen az USA-ban már felépítette magát, és a jövő évet is az egyik legjobb csapat, a Chip Ganassi Racing színeiben futja majd.
„Autóversenyzőként persze az F1 az, ahova mindenki el akar jutni. A karrierem során azonban felismertem, hogy az F1 nem az a hely, ahol eredményes lehetnék, emiatt indultam el az IndyCar felé. Vicces, hogy az IndyCar bajnoki címe hozta el nekem végül ezt a mai lehetőséget. Amit persze elfogadok, minden ilyesmit megragadok, de nem hajszolom. Ha valaki ad nekem egy autót, el fogom vezetni, de nem erre helyezem a fókuszt. Az életem az IndyCarban van, ott szeretném a lehető legtöbb bajnoki címet szerezni.”