A vasárnapi verseny során félelmetes baleset borzolta a kedélyeket azt követően, hogy az első biztonsági autós fázis után a Safety Car elhagyta a pályát: Kevin Magnussen, Carlos Sainz, Antonio Giovinazzi és Nicholas Latifi ütköztek össze, a baleset következtében pedig mindannyian kiestek – szerencsére azonban egyikük sem sérült meg.
Az FIA versenyigazgatói természetesen kivizsgálták a balesetet, és 12 versenyzőt figyelmeztettek – leginkább azért, mert az újraindítás előtt nem tartottak következetes tempót.
A Mercedes versenyzői, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas viszont úgy gondolják, nagyban hozzájárult a balesethez az, hogy a biztonsági autó jelzőfényeit csak nagyon későn kapcsolták le. A címvédő szerint ez idén bevett gyakorlat, hogy izgalmasabbá tegyék az újraindításokat, ezúttal azonban túllőttek a célon.
Michael Masi, az FIA versenyigazgatója viszont rámutatott, a versenyzőknek tudniuk kell a szabályokat.
„A versenyzőknek nagyon világosan elmondjuk a dolgokat a péntek esti versenyzői értekezleten” – mondta a szakember. „Két lényeges dologra is emlékeztettem őket.”
„Az egyik, hogy a biztonsági autót nem előzhetik meg a bokszbejáratnál elhelyezett biztonsági autós vonal előtt. A második, ami szokatlan ezen a pályán, hogy a kontrollvonal, ahonnan kezdve előzhetnek, a bokszkijárathoz közel helyezkedik el.”
„Szóval nem volt meglepetés a dolog, láttunk már hasonló dolgot Bakuban is, ahol ilyen hosszú szakasz vezetett el a célvonalig, és ahol a versenyben vezető – akinek joga van diktálni a tempót – elég lassan haladt, hogy próbálja elkerülni, hogy a mögötte jövők szélárnyékba kerüljenek.”
Arra a kérdésre, hogy felülvizsgálják-e a procedúrát, Masi kifejtette: „Nem hiszem, hogy szükség van felülvizsgálni a biztonsági autós újraindításokra vonatkozó szabályt.”
A versenyigazgató reagált azokra a véleményekre is, melyek szerint a biztonsági autó fényeit túl későn kapcsolták le.
„Egyszerűen fogalmazva: azt kritizálnak, amit akarnak. Ha megnézzük a távolságot, jelesül azt, ahol lekapcsoltuk a lámpákat, egészen a célvonalig, talán nincs semmilyen különbség, sőt, talán még nagyobb is, mint számos más pályán.”
„Szóval a Safety Car fényei akkor aludtak aki, amikor, a biztonsági autó pedig a bokszba hajtott. A világ 20 legjobb versenyzője van itt. És láthattuk korábban az F3-as versenyen is, ahol a pilóták egy juniorkategóriában versenyeznek, hogy nagyon-nagyon hasonló volt az újraindítás, mint az F1-es futamon, mégis elég szépen, incidens nélkül megoldották.”