Hamilton a reggeli tesztidőszakban kapott lehetőséget a Ferrari volánja mögött, amikor helyi idő szerint 11 óra körül a pálya utolsó szektorában megcsúszott és a falnak csapódott — írja az olasz sajtó. A mentési folyamatok azonnal megkezdődtek, és a brit versenyző saját erejéből hagyta el az autót, sérülés nélkül. A Ferrari SF-23-as azonban nem úszta meg ilyen könnyen: „a kasztni jelentős károkat szenvedett el a felfüggesztés és több aerodinamikai elem terén” – számolt be a helyszínről egy forrás.
A Ferrari technikai csapata, Matteo Togninalli vezetésével, azonnal megkezdte az autó állapotának felmérését, miután azt visszaszállították a garázsba. A Ferrari alakulata jelenleg is elemzi a telemetriai adatokat annak megértése érdekében, hogy mi vezethetett Hamilton balesetéhez. A helyszínen a csapatot Jerome D’Ambrosio, a Ferrari helyettes csapatfőnöke irányítja, aki a mérnökökkel közösen próbálja feltárni az eset okait.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
A Ferrari eredeti tervei szerint a délutáni etapban Charles Leclerc vette volna át az autót, azonban a baleset miatt jelentős késés várható.
HIRDETÉS
„Leclerc a tervek szerint a délutáni etap elején ült volna az autóba, miután az SF-23-ast az ő preferenciáihoz igazították volna – beleértve az üléscserét, a pedálok és a kormány-beállításokat. Azonban a baleset következtében a Ferrari programja jelentős csúszást szenved, mivel az autó helyreállítása várhatóan több órát vesz igénybe” – számolt be a helyzet alakulásáról a Ferrari egyik szakembere.
A Ferrari a héten három tesztnapot tölt el Barcelonában a 2023-as autóval, jövő kedden és szerdán pedig ugyanitt a Pirelli gumitesztjében segédkezik egy, a 2026-os szabályoknak megfelelően átalakított „öszvérautóval”.
HIRDETÉS
HIRDETÉS