Ennek megfelelően a szezon első három versenyhétvégéjén, Ausztriában és Magyarországon a C2-es (kemény), C3-as (közepes) és C4-es (lágy) abroncsokat használják majd a csapatok.
A hungaroringi hétvége után az F1 mezőnye Silverstone felé veszi az irányt, ahol ugyancsak két futamot tartanak. Hogy érdekesebbé tegyék a küzdelmeket, az a döntés született, hogy a két brit versenyhétvégén valamelyest eltérő gumikat használhatnak majd a csapatok.
Az augusztus első hétvégéjére tervezett első silverstone-i küzdelmek során a mezőny a C1-es, C2-es és C3-as, míg a második hétvégén a C2-es, C3-as és C4-es gumivegyületeket használja majd.
A gumiszabályok nem változtak tavalyhoz képest: a leglágyabb gumikeverékből minden versenyzőnek meg kell őriznie egyet az időmérő harmadik szakaszára [Q3]. Ezt a szettet aztán vissza kell szolgáltatniuk azoknak, akik a top 10-be kvalifikálják magukat, a többiek viszont szabadon használhatják a futamon.
A versenyen minden pilótának kötelezően fel kell használnia egy garnitúrát a kemény, és egyet a közepes keverékű abroncsokból.
Összességében minden versenyző 13 szett abroncsot kap egy hétvégére.
„Mivel rengeteg a változó a megcsúszott idénykezdet során, és a rugalmas naptár miatt nem sok idő van reagálni a változó körülményekre, az a megállapodás született a csapatok, a promóter és az FIA között, hogy az első 8 versenyhétvégére egyszerre jelentjük be a gumikeverékeket” – mondta Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke.
„Mint általában, ezeket a keverékeket a pálya karakterisztikájának megfelelően választottuk ki úgy, hogy a legérdekesebb lehetőségeket kínálja a stratégiákat illetően.”
A felhasználható gumikeverékek az első 8 versenyhétvégére: