Több hónapos várakozás után, a Ferrari végre lerántotta a leplet radikálisan új orrkúpjáról az e heti tesztek nyitónapján Barcelonában, ahol Felipe Massa majd’ három teljes másodpercet adott riválisainak.
Több hónapos várakozás után, a Ferrari végre lerántotta a leplet radikálisan új orrkúpjáról az e heti tesztek nyitónapján Barcelonában, ahol Felipe Massa majd’ három teljes másodpercet adott riválisainak.
Felipe Massa a Bridgestone újfajta keverékű slick gumijait tesztelte az egyik F2008-as modellel, melynek elején már az új – eddig csak grafikákon látott – orrkúp díszelgett.
Az átlyukasztott orrkúp azt a célt hivatott szolgálni, hogy az első szárny által generált nagy nyomású levegő keresztül haladhasson az orrkúpon, ezzel nagyobb leszorítóerőt biztosítva az első tengely számára.
Az “alagút” lehetővé teszi, hogy az orrkúp alá beérkező levegő egy része a váz felső részén távozzon, ezzel jobb légáramlatokat biztosítva a hátsó szárny számára.
Az “alagút” kijárata egy aerodinamikai elemmel ketté van választva, ami abban segíthet, hogy az abból kiáramló levegőt az amúgy is a karosszéria felett áramló levegővel összeterelje.
Ha a teszten beválik az új orrkúp, a Ferrari minden bizonnyal már a Spanyol Nagydíjon beveti azt élesben. Massa egyébként 2.7 másodpercet vert legközelebbi riválisára a tesztek nyitónapján Barcelonában.