2026-tól ugyanis a Sauber már az Audi gyári csapataként szerepel a Forma-1-ben, így kétségkívül jelentős változások zajlanak a svájci istálló háza táján. Az eddig Alfa Romeo néven futó istálló az előttünk álló két idény során Stake F1 Team néven szerepel majd az királykategóriában, 2024-ben pedig változatlan felállással, a Valtteri Bottas — Zhou Guanyu kettőssel áll rajthoz a Forma-1-ben.
A Stake F1 hétfőn, Londonban tartott idei, C44-es kódjelű versenyautójának bemutatóját. Ez volt az első alkalom a hinwili istálló történetében, hogy nem Svájcban vagy Németországban prezentálta aktuális F1-esét. Azt már előre tudni lehetett, hogy az autó küllemében és technikai megoldásaiban is komoly változásokon esik át az új szezonra, ez pedig a prezentáción is megerősítést nyert.
A svájci együttes 2023-ban csak a 9. helyen zárta a konstruktőrök versenyét, az előttünk álló idény során pedig természetesen szeretne jócskán előre lépni — az istálló az erős középmezőnyt célozta meg.
Fotógaléria:
James Key, az istálló technikai igazgatója a bemutató során elárulta, egy nagyon agresszív megközelítést választottak az idei versenyautó fejlesztése során, az autó pedig aerodinamikai szempontból nagyban eltér elődjétől, a csapat által használt C43-as modelltől. A C44-es versenygép egy vadonatúj első, vonórudas felfüggesztést is kapott — Key elmondása szerint ennek aerodinamikai megfontolásai voltak.
Az istállóhoz tavaly visszatérő szakember beszélt arról is, az autó oldalszekrényei is egy agresszív tervezés eredményei, és másképp lépnek interakcióba a padlólemezzel, mint a tavalyi versenyautó esetében. Key hozzátette, az új versenyautó a március első hétvégéjén esedékes szezonnyitón, Bahreinben már nem teljesen így fog kinézni, hiszen addigra az első fejlesztések is felkerülnek rá.
Alessando Alunni Bravi, a Stake F1 csapatvezetője azt mondta, nagy célokat tűztek ki maguk elé, természetesen szeretnének sokkal jobb eredményeket elérni, mint az elmúlt években.