Betiltja a DRS használatát a belgiumi pálya legendás kanyarjában a Nemzetközi Automobil Szövetség. A sportot irányító testület a biztonságot helyezi előtérbe.
Betiltja a DRS használatát a belgiumi pálya legendás kanyarjában a Nemzetközi Automobil Szövetség. A sportot irányító testület a biztonságot helyezi előtérbe.
Ahogyan arról a nap folyamán már beszámoltunk, a Versenyzők Érdekvédelmi Szervezete (GPDA) aggodalmának adott hangot nemrégiben, mivel úgy vélte, a hátsó szárnyak állítása az Eau Rouge nevű gyors fordulóban komoly biztonsági kérdéseket vet fel.
Az FIA végül úgy határozott, a szabadedzéseken, valamint a szombati időmérőn a versenyzők nem használhatják majd a DRS rendszert az igencsak népszerű kanyarban.
A versenyre nem vonatkozik a tiltás, hiszen a mezőny vasárnap csak a Les Combes lassító előtti gyors szakaszon állíthat a hátsó terelőszárnyak meredekségén – a Raidillon nevű forduló kijáratától kezdődően.
A szezon korábbi szakaszában az FIA Monacóban is hasonló tiltást alkalmazott, a versenyzők akkor az alagútban nem használhatták az előzést elősegítő rendszert.
A testület hétfői döntését megelőzően a HRT versenyzője, Vitantonio Liuzzi egyébként úgy nyilatkozott, nem látja okát a tiltásnak, hiszen Belgiumban korántsem olyan veszélyes a DRS-rendszer, mint a monte-carlói alagútban.