A Ferrari főtervezője, Nikolas Tombazis nemrégiben úgy nyilatkozott, miután a maranellói gárda által pályára vitt újítások remekül beváltak, optimistán várják a bajnokság további részét, hiszen úgy érzik, esélyük van arra, hogy az első helyen zárják a 2012-es idényt.
A Ferrari főtervezője, Nikolas Tombazis nemrégiben úgy nyilatkozott, miután a maranellói gárda által pályára vitt újítások remekül beváltak, optimistán várják a bajnokság további részét, hiszen úgy érzik, esélyük van arra, hogy az első helyen zárják a 2012-es idényt.
Az olaszok számára nehezen indult az év, a téli teszteken ugyanis nyilvánvalóvá vált, a radikális fejlesztésű F2012-es konstrukció nem a várakozásoknak megfelelően teljesít, nyers tempó tekintetében pedig lemaradásban van a riválisok versenygépeivel szemben.
A küszködés ellenére a kétszeres világbajnok Fernando Alonso nyerni tudott Malajziában, a csapat pedig a szezon első felében folyamatosan azon dolgozott, hogy javítson autója teljesítményén.
Ennek meg is lett az eredménye, Alonso ugyanis jelenleg második a bajnoki tabellán, hátránya mindössze 2 pont a mclarenes Lewis Hamiltonnal szemben, aki kanadai győzelmét követően került az élre.
„Okkal, vagy ok nélkül, de Ferrariként mindig az az elvárás, hogy minden versenyt megnyerjünk, és mindig versenyképesek legyünk” – mondta a Ferrari főtervezője, Nikolas Tombazis.
„A szezon elején nem voltunk versenyképesek, ami valójában sokkolt engem és kollégáimat. Kemény hónapok voltak, viszont higgadtan dolgoztunk a problémák megoldásán, és azt hiszem, az elmúlt futamok nagy morális lendületet adtak a csapatnak.”
A szakember elárulta, a legnagyobb fejtörést az F2012-es versenygép kipufogórendszere okozta, Kanadában azonban az eredeti verzió továbbfejlesztett változatával gurultak pályára, ami a csapat állítása szerint újabb előrelépést jelent.
„Az a kipufogó, amit Montrealban használtunk, valójában az unokatestvére volt annak, amit Jerezben próbáltunk ki év elején. A korábbi változat sokkal bonyolultabb volt, különböző problémákat okozott, tehát nem járult hozzá a köridőhöz, vagy a versenyző nem érezte azt, hogy előnyünk származik belőle. Tehát sutba dobtuk, és az autó egyéb gyenge területein dolgoztunk, és a Spanyol Nagydíj idejére elkészültünk az első komolyabb fejlesztési csomaggal. Ez magába foglalt egy másféle kipufogó-konfigurációt is, ám tulajdonképpen az egész autót újragondoltuk: az első szárny, a diffúzor, a hátsó szárny, a légterelő elemek és a fékcsatornák is teljesen újak voltak. Mondhatni, hogy aerodinamikai szempontból egy új versenyautót építettünk.”
„A kipufogón azonban folyamatosan dolgoztunk, hogy még egyszerűbbé és robosztusabbá tegyük. Továbbra is kapcsolatban áll az eredeti változattal, és ez az a verzió, amit Kanadában felraktunk az autóra.”
Tombazis egyébként elárulta, hétvégén, Valenciában további újításokat visznek pályára: az első szárny, valamint a padlólemez módosításai mellett megpróbálnak tovább javítani a kipufogón.