Jó ideje tudni lehet már, hogy a Mercedes jövő évi versenyautójának fejlesztése kapcsán egy teljesen új irányba indult el, miután hamar nyilvánvalóvá vált, a jelenlegi autókoncepcióval nem fognak tudni sikeresen szerepelni a Forma-1-ben. Miközben a csapat továbbra is nagy csatában van a konstruktőri 2. helyért, természetesen már javában folyik a 2024-es, W15-ös kódjelű versenyautó fejlesztése.
A Mercedes a két héttel ezelőtti Amerikai Nagydíjon vitt pályára egy új fejlesztésű padlólemezt, mely már az új szemlélet jegyében készült – és mellyel a német csapat egyelőre igencsak elégedett. Erről beszélt a minap egy interjúban az istálló mérnökigazgatója is.
“Ha megnézzük az austini és mexikói teljesítményt, azt, hogy képesek voltunk a McLaren és a Ferrari autóival harcolni, azt mondhatjuk, hogy a pályaadatok azt sugallják, előre tudtunk lépni” – magyarázta Andrew Shovlin. “Figyelembe véve, hogy az összes topcsapatnak voltak fejlesztései a legutóbbi néhány versenyen, döntő jelentőségű, hogy tartani tudjuk velük a lépést a fejlesztések terén, az pedig még jobb, hogy harcolni tudunk velük a pályán.”
Shovlin hozzátette, azt az új padlólemezt, amit még az Amerikai Nagydíjon vetettek be először, átviszik majd 2024-re is, a teljesítménye pedig bizakodásra ad okot.
“Rengeteg adatot gyűjtünk az autóról. A nyomásértékeket a padlólemezről, a szárnyról, az autó terhelési adatait – és mindezen értékek nagyon jól korrelálnak azzal, amit a szélcsatornában látunk. Ez pedig döntő jelentőségű a következő évre, hiszen ez a padlólemez valójában egy lépés abba a fejlesztési irányba, amibe 2024-re el akarunk indulni. Szóval nagyon biztatóak a jelek, de rengeteg munka áll még előttünk.”