Csütörtökön az időjárás megnehezítette a csapatok munkáját, ugyanis szeles időben kellett körözniük a versenyzőknek, ráadásul reggel az éjszakai eső miatt az aszfalt is nedves volt. Pénteken is fújt a szél, azonban eső nem volt, így valamelyest kedvezőbb körülmények várták a mezőnyt a mai napon.
A délelőtt folyamán Daniel Ricciardo volt a leggyorsabb, az ausztrál pilóta az ebédszünetben elmondta, jól érezte magát az autóban ülve, és eredményével is elégedett volt.
„Nem hiszem, hogy valaha mentem ennyire jó időt itt. Ez a leggyorsabb köröm, amit valaha megtettem Barcelonában. 2007 óta járok ide. Hosszú idő, de végre megvolt egy jó kör” – mondta az ausztrál.
Ricciardo végül a 3. helyen zárt, 8 századmásodperccel elmaradva Valtteri Bottas idejétől, és 7 ezreddel lemaradva volt csapattársa, Verstappen mögött.
A Ferrari és Charles Leclerc versenyszimulációt teljesített, a hosszú etapos tempójuk pedig ígéretesnek tűnt – Leclerc 181 kör megtétele után végül a 4. helyen zárt, ezzel ő lett a nap legszorgalmasabb versenyzője,
Magnussen, Verstappen és Bottas délután váltották csapattársaikat a volán mögött, így fél nap állt rendelkezésükre ahhoz, hogy az utolsó tesztnapon körözzenek a 2020-as versenygépükkel.
Verstappen és a Red Bull azonban problémákkal küszködött délután: a holland csupán 45 kört teljesített, de rosszabbul járt a Haas és Kevin Magnussen: a dán versenygépe kuplungprobléma miatt állt a bokszban, a csapat keményen dolgozott azon, hogy visszajuttassák az autót a pályára. Magnussen múlt héten is kihagyott fél tesztnapot, amikor defekt miatt a falnak ütközött, így messze nem ideális a helyzete, azonban nap végére a csapat megjavította az autót, így pályára tudott gurulni, és összesen 29 kört sikerült megtennie.
Lewis Hamilton délelőtt 90 kört tett meg a Mercedesszel, és végül 1:16.410-es időeredménnyel Leclerc mögött az 5. helyen zárt.