Az új szabályok érkezése több ponton is felkavarta a mezőny erőviszonyait 2022-re, aminek legszemléletesebb példája talán az volt, hogy a konstruktőri címvédő Mercedes és a tavalyi tabellán a kilencedik helyen záró Alfa Romeo a szezont nagyjából azonos teljesítményszinten kezdte. A tény, hogy többször is tavalyi csapattársa, Lewis Hamilton mellől rajtolhatott, elégedettséggel töltötte el a Mercedestől a tél folyamán távozó Bottast, akinek azt követően sem ingott meg a hite a váltás helyessége felől, hogy az utóbbi futamokon az Alfa Romeo látványosan visszacsúszott a relatív erősorrendben.
„Igen, még mindig magabiztos vagyok” – felelte az F1Világ kérdésére Bottas a Magyar Nagydíj hétvégéjén rendezett szűk körű beszélgetésen. „Az autó jó alapokra épült, ám az utóbbi időben, egész pontosan Barcelona óta nem kaptunk új fejlesztéseket, és ez az oka annak, hogy a közeli riválisaink némelyike előnyre tett szert velünk szemben. Ezen a hétvégén viszont az egyik autóra már érkeztek új elemek, és ha ez folytatódik, akkor ugyanúgy képesek leszünk harcolni, mint a szezon elején. Az első futamokon jó és meglepő érzés volt, hogy a Mercedesszel csatázhattam, de mostanra ők képesek voltak jelentősen javulni.”
„Idén talán egy kicsit lazább lettem. Úgy érzem, hogy ebben a közegben csak nagyon kicsi nyomás helyeződik rám, ha egyáltalán. Persze itt is az a cél, hogy minél jobban teljesítsünk, de ezt csak pozitív, serkentő nyomásnak nevezném. Nyilvánvalóan ehhez nekem is újra kellett fogalmaznom a céljaimat, és úgy álltam hozzá a szezonhoz, hogy a csapat tavalyi éve tekintetében csak nyerhetünk, veszítenivalónk nem sok van. Ez az új hozzáállás szabadabbá és kiegyensúlyozottabbá tette az életemet.”
Érdekes kettősség figyelhető meg jelenleg az Alfa Romeo pilótái között, hiszen miközben Bottas a szinte teljes megszűnő nyomásról beszélt, a mellette ülő Guanyu Zhou azt fejtegette, mennyire megnehezíti első F1-es szezonját, hogy komoly rá nehezedő teher mellett kell teljesítenie.
„Emlékszem, az első szezonomban én is nagyon hasonló helyzetben voltam, mint most Zhou, hogy opciós szerződésem volt a csapatommal, emiatt teljesítménykényszert éreztem, de a nyomást ilyen esetben elsősorban a versenyző helyezi saját magára, hiszen szeretné tartósan megvetni a lábát az F1-es mezőnyben” – értékelte a helyzetet Bottas, aki készséggel segíti fiatal csapattársát az alkalmazkodásban.
„Nem voltam még korábban ilyen szerepben egy csapaton belül. Először Pastor Maldonado volt a csapattársam a Williamsnél, aztán Felipe Massa, aki rengeteg tapasztalattal rendelkezett, majd a Mercedesnél jött Lewis. Most először kaptam fiatalabb csapattársat, nekem pedig már közel tíz évnyi tapasztalat van a hátam mögött és egy élcsapattól érkeztem, így természetes, hogy egy kicsit irányt is mutatok, de élvezem ezt a szerepet.”
Bottas számára az is üdítően hat, hogy az Alfa Romeónál bármiféle ellenségeskedés vagy ütköző érdekek nélkül dolgozhatnak együtt a pilóták.
„A Lewis oldalán töltött első két évemben nem akartunk mindent megosztani egymással, hiszen mindkettőnk számára a világbajnoki cím volt a tét. Ezt követően viszont megállapodtunk, hogy nem titkolózunk tovább, és onnantól már rendben volt a kapcsolat. Jelen helyzetben pedig tényleg az a cél, hogy teljes mértékben összedolgozzunk, minél több hasznos tapasztalatot gyűjtve a csapat számára.”
A Magyar Nagydíj előtt Bottas a 9. helyen áll az egyéni tabellán 46 megszerzett ponttal, ami máris lényegesen több annál a 13-nál, amit tavaly az Alfa Romeo az egész szezon során gyűjtött.