Az új technikai szabályokat elsősorban annak érdekében vezették be az F1-ben, hogy a versenyautók könnyebben tudják követni egymást a talajhatás révén, ezáltal pedig megnöveljék az előzési lehetőségek számát. A vasárnapi évadnyitó látványos küzdelmeket tartogatott az élen is: a versenyt végül megnyerő Charles Leclerc, valamint a világbajnoki címvédő Max Verstappen pazar kerék a kerék elleni csatákat vívott egymással.
Bár még csak egy futamon vagyunk túl, és mélyreható elemzést még a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sem készített a látottak alapján, Ross Brawn szerint sikerült fejlődést elérniük.
„Ez még csak egy egy futamból álló minta, szóval ne szálljunk el magunktól. De nem láttunk negatívumokat, ami nagyszerű dolog” – mondta a Motorsport.com kérdésére az F1 ügyvezető-igazgatója. „Azt gondolom, ha meglesz a versenyzők visszajelzése, és az FIA átnézi az összes adatot, látni fogjuk, hogy mennyit tudtunk előre jutni.”
„De a régi autók borzasztóak voltak, szóval sikerült megtenni az előrelépést. Szerintem megmutattuk, hogy az autók versenyezhetősége erős megfontolás tárgyát kell, hogy képezze a továbbiakban is. Nem csupán egy megoldásról van szó, ami után leállunk. Fenn kell tartanunk ezt a folyamatot, dolgoznunk kell, és meg kell értenünk, hogyan építsünk kiváló versenyautókat – ebbe az irányba kell fejlődnünk.”
Azok a mérnökök, akik az F1 részéről segítettek az új versenyautó-koncepció megálmodásában, ma már az FIA technikai részlegén dolgoznak – ez pedig azt jelenti, hogy közvetlen hozzáférésük van a csapatoktól származó adatokhoz.
„Beleássuk magunkat az adatokba és az információkba, és megkapjuk a csapatok és a versenyzők visszajelzéseit is” – folytatta Brawn. „Mindig hangoztattuk, hogy ez egy folyamat, szóval folytatnunk kell. A csapat, amely megalkotta ezt az autót, már az FIA-nál dolgozik, szóval minden adathoz hozzáférnek. Megnézhetik az autók összes adatát, és láthatják, miben kell fejlődni. Szerintem az a helyes lépés, ha fenn tudjuk tartani ezt a folyamatot, és a jövőben is prioritás lesz az új autók vezethetősége.”
Brawn ugyanakkor azt elismerte, úgy tűnik, a nagycsapatok továbbra is teljesítményelőnyben vannak a kisebb istállókkal szemben, nőni viszont valószínűleg nem fog az előnyük a költségplafon miatt.
„Úgy tűnik számomra, hogy két-három csapat nem találta el a dolgokat az új szabályokkal. De nem volt olyan rossz a helyzet. Mint mindig, most is van két-három csapat, akik keményen versenyeznek elöl, és van egy erős középmezőnyünk is, aminek szerintem örülhetünk. Az a kulcs, hogy ezek az autók tudjanak versenyezni.”
„Ne felejtsük el, hogy lesz hatása a költségplafonnak, hiszen senki sem tud újabb 100 millió dollárt befektetni a programjába, hogy megoldja a problémáit. Emiatt pedig kisimul majd a fejlesztési görbe, senki sem fog tudni elhúzni.”