A 2020-as szezon ezen a hétvégén rajtol majd a Red Bull Ringen, a július 5-i verseny után egy héttel, 12-én pedig még egy versenyt megrendeznek majd Spielbergben.
Ez lesz az első alkalom az F1 történetében, hogy egyazon helyszínen egy idényen belül több futamot is megtartanak, később pedig Silverstone-ban is hasonlóképp tesztnek.
Korábban javaslatként felmerült, és a csapatok egyeztetéseket is folytattak arról, hogy az egyazon helyszíneken megtartott második versenyek rajtsorrendjéről ne hagyományos időmérő edzések, hanem sprintfutamok döntsenek. Ezeken a rövid szombati versenyeken a világbajnoki pontverseny állásának fordított sorrendjében álltak volna rajthoz a versenyzők.
Az ötletet a legtöbb csapat támogatta – köztük a Ferrari és a Red Bull is –, a Mercedes azonban ellene voksolt, és mivel egyhangú beleegyezésre lett volna szükség a szabályok módosításához, a javaslat végül nem valósul meg.
„Előálltunk az időmérő futamok koncepciójával, ami a bajnokság állásának fordított sorrendjén alapult, ez vezetett volna el minket a vasárnapi főversenyhez” – mondta Ross Brawn, az F1 sportigazgatója.
„Már tavaly is egyeztettünk róla, és elég jó támogatást kaptunk hozzá, de nem volt egyhangúság. És ugyanez volt a helyzet idén is. Voltak csapatok, melyek úgy érezték, nem ezt kellene csinálnunk.”
„Mi főleg amiatt aggódtunk, hogy egy helyszínen két futamunk is lesz a mostani helyzet miatt. Lesz két futam Ausztriában és Silverstone-ban is, és jó eséllyel az év későbbi szakaszában még egy-két másik helyszínen is.”
„A második verseny esetében szerettük volna látni azt, hogy van-e lehetőség kipróbálni egy másmilyen formátumot.”
Habár az új formátumot végül nem vezetik be idén, Brawn szerint a Forma-1-es világbajnokság két izgalmas futammal rajtolhat el a következő hetekben.
„Vannak kisebb dolgok, amiket megtehetünk, például a gumikeverékek kiválasztásával, és egy-két egyéb dologgal – viszont ezek nem olyan jelentősek. A fordított rajtrács nagyobb lépés lett volna” – magyarázta.
„Egy-két pályán az év későbbi szakaszában lehetőség kínálkozhat eltérő konfigurációk használatára, ez is egy lehetőség lehet a második versenyekre, így lehet különbség a két futam között.”
„De azt gondolom, Ausztria is nagyon izgalmas lesz! Ez lesz az idény kezdete, azt gondolom, két izgalmas futam vár ránk anélkül is, hogy bármit is csinálnánk. De az év későbbi felére talán keresni fogjuk a változtatás lehetőségét.”