A német istálló a barcelonai teszten látotthoz képest egy teljesen átszabott versenyautóval gurult pályára csütörtökön: a W13-as versenygép oldalszekrényét rendkívüli módon szűkre szabták, és teljesen átalakították a versenyautó padlólemezét is.
„Azt gondolom, nem kétséges, hogy a Mercedes koncepciójára nem számítottunk, nagyon extrém értelmezése a szabályoknak” – mondta Brawn az F1 TV-nek adott interjúban.
„Azt gondolom, elkerülhetetlen, hogy sok vita lesz az értelmezésükkel kapcsolatosan. Ez van, ha új szabályok vannak. Bármennyire is próbálsz bezárni minden lehetőséget – és higgyenek nekem, százával zártuk be őket –, az F1 innovációja mindig extrém.”
„A mi szemszögünkből főleg arról szól a történet, hogy hatással van-e a szabályok céljaira. A csapatok pedig természetesen azt akarják, hogy senki ne alkalmazzon olyan szabályértelmezést, amit nem éreznek korrektnek. Szóval azt gondolom, sok vita lesz róla a következő napokban.”
Brawn kifejtette, a Mercedes autójával kapcsolatban eddig nem találtak semmiféle problémát, de ez változhat, ha egy rivális csapatnak aggályai merülnek fel.
„Lenyűgöző” – mondta a szakember a Mercedes autójáról. „Azt gondolom, ez a nagyszerű az F1-es innovációban. És folyamatosan a rendkívül érzékeny határokon belül mozognak, nincsenek kompromisszumok azzal a céllal kapcsolatban, amit szerettünk volna elérni. És azt gondolom, ha egy csapat előáll egy ötlettel, egy innovációval, nem kell rögtön büntetni.”
„De az FIA mindennel tisztában van – mi az F1-nél nem, hiszen nincs meg minden információnk. De a sport irányító szervezete tudja, mi történik. És azt hiszem, eddig rendben van a dolog.”
„De persze egy csapat előállhat majd valamivel, amit az FIA nem vett fontolóra. És akkor gond lehet. Számos alkalommal előfordult már velem is, hogy az ötlet rendben volt, az FIA rendben találta. És aztán jött egy csapat egy olyan perspektívával, amit nem vettek figyelembe korábban, és az érveik helytállóak voltak. Szóval szerintem sok értekezés lesz róla. De lenyűgöző ennyi megoldást látni.”