A Mercedes leköszönő csapatfőnöke, Ross Brawn izgatottan várja már a 2014-es esztendőt, elmondása szerint ugyanis a nagy szabályváltozások ugyanolyan komoly lehetőséget tartogathatnak csapatának, mint 1994-ben, vagy éppen 2009-ben.
A Mercedes leköszönő csapatfőnöke, Ross Brawn izgatottan várja már a 2014-es esztendőt, elmondása szerint ugyanis a nagy szabályváltozások ugyanolyan komoly lehetőséget tartogathatnak csapatának, mint 1994-ben, vagy éppen 2009-ben.
Brawn tagja volt a Benetton menedzsmentjének, amikor a Forma-1-ben az 1993-as esztendőt követően felszámolták a versenyzőket segítő különféle berendezéseket. A következő két évben Michael Schumacher világbajnoki címeket szerzett a csapattal, Brawn pedig 2009-ben hasonlóan jól használta ki a technikai szabályok jelentős változását.
Akkor Jenson Button nyerte meg a vb-címet a csapatnak, melyet 2010-ben felvásárolt a Mercedes, Brawn pedig azóta a csapatfőnöki pozíciót töltötte be. A szakember ugyan az év végén távozik a német istállótól, ám reméli, sikerült jó alapokat lefektetnie ahhoz, hogy a Mercedes sikeres legyen a jövőben.
„Azt gondolom, elég extrém lesz a helyzet jövőre” – mondta Brawn.
„Többször is érintett voltam hasonló szituációban. 1994 kiváló példa, mint ahogy a 2009-es év is, és biztos vagyok benne, hogy a két időszak között is voltak még hasonlók, amik most nem jutnak eszembe!”
„A 2014-ben életbe lépő szabályváltozások óriási lehetőségeket kínálnak, és remélem, hogy sikerül megragadnunk ezeket a lehetőségeket. Megfelelő mennyiségű forrást és energiát fektettünk ebbe a dologba. Abszolút bízom abban a hozzáállásban, amit választottunk.”
A Mercedes idén a Red Bull legfőbb kihívójává lépett elő, és másodikként zárt a konstruktőrök versenyében, Brawn szerint azonban ez nem csökkenti jövő évi esélyeiket.
„Sikerült megfelelő egyensúlyt találnunk. Nem úgy tekintek vissza, hogy aggódom amiatt, hogy nem fordítottunk megfelelő mennyiségű erőforrást a 2014-es autóra. Az autót elnézve abszolút ütemterv szerint haladunk. Sikerült elérnünk vele azokat a célokat, amiket eddig szerettünk volna.”
„Már jó ideje dolgozunk rajta. Ez az egyik előnye annak, hogy itt van a csapatban Geoff [Willis] és Aldo [Costa]. Geoff kezdte a 2014-es projektet, aztán Aldo vette át az év közepén. Bob [Bell] egy kicsit többet foglalkozott az idei autóval, hogy fenntartsuk a fejlődést. Szóval kétlem, hogy olyan sok kompromisszumot kötöttünk volna.”