Már a negyedik, egyben utolsó turbófeltöltőt használja versenyautójában a hétvégi Kanadai Nagydíjon a Ferrari négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel – szinte biztosra vehető tehát, hogy a német versenyző előbb-utóbb rajtbüntetést kap.
Már a negyedik, egyben utolsó turbófeltöltőt használja versenyautójában a hétvégi Kanadai Nagydíjon a Ferrari négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel – szinte biztosra vehető tehát, hogy a német versenyző előbb-utóbb rajtbüntetést kap.
Az idei szezonban már csupán 4 erőforrást használhat fel minden versenyző büntetlenül – amennyiben valamely motoregységből be kell építeni az 5. elemet, az adott pilóta 10 rajthelyes büntetést kap, illetve további egységenként újabb 5-öt.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) minden versenyhétvégét megelőzően közzéteszi azt a listát, melyben felsorolják, a versenyzők pontosan hányat használtak fel eddig a különféle motorösszetevőkből.
A Montrealban kiadott listából kiderül, Vettel autójában már a 4., azaz utolsó turbófeltöltő dolgozik.
A Ferrarinál azt mondják, mindez egy „szokványos rotáció” része, a Speed Weeknek nyilatkozva azonban egy rivális csapat főnöke azt mondta, az olaszok nem lehetnek nyugodtak.
„Jó duma! Ha egy elem tökéletesen működik, nincs szükség rotációra. Ha egy összetevő normál életciklusa végéhez ér, akkor kell cserélni” – fogalmazott.
Vettel jelenleg 25 pontos előnnyel vezeti a tabellát Lewis Hamilton előtt, egy motorcsere miatti büntetést pedig a páros világbajnoki küzdelmére is komoly hatással lehet.
A versenyzők által eddig felhasznált motoregységek: