A McLaren motorpartnere, a Honda elismerte, hőenergia-visszanyerő rendszere gyakorlatilag két versenyt bír ki egyhuzamban.
A McLaren motorpartnere, a Honda elismerte, hőenergia-visszanyerő rendszere gyakorlatilag két versenyt bír ki egyhuzamban.
A japán gyártó a Monacói Nagydíjon újabb váratlan műszaki gondokkal találta szemben magát, így Jenson Button hiába kvalifikálta magát a 9. helyre szombaton, az MGU-H és a turbófeltöltő cseréje miatt csak a mezőny végéről rajtol vasárnap.
A Hondánál még nem tudják a problémák pontos okait. Bár a gyártó a bahreini problémák után módosított a hőenergia-visszanyerő rendszer tervezésén, Haszegava Juszuke szerint arról van szó, hogy a tervezés nem elég erős ahhoz, hogy kettőnél több versenyt kibírjon.
„Minden második verseny után cserélnünk kell – ez nem elfogadható” – mondta a Honda F1-es programját vezető szakember a Motorsport.com-nak.
„Úgy véljük, további módosításokra van szükség, hogy robosztusabbá tegyük.”
Miután Monacóban lett volna a McLaren legjobb esélye a jó eredmény elérésére, a Hondánál kezdetben vonakodtak a cserétől, ám miután egyeztettek a wokingi gárdával, egyetértettek abban, hogy túl kockázatos az eredeti komponenssel nekivágni a versenynek – így végül kicserélték azt.
„A második edzés után minden mozgó alkatrészt megvizsgálunk – a motort, az MGU-H-t. És úgy találtuk, hogy az MGU-H furcsán viselkedik. A szerelők éreztek valamiféle surlódást. Megvitattuk a dolgot a japán központtal, és úgy döntöttünk, kicseréljük péntek reggel. Ez egy 100 ezres fordulaton működő elem, ha pedig valami furcsán viselkedik, akkor az nem tart sokáig… Volt rá persze esély, de nem érte meg.”