Schumacher a Szaúd-arábiai Nagydíj időmérő edzésén csapta a falnak versenyautóját óriási tempónál, a német pilóta azonban szerencsére sértetlenül szállt ki a baleset után, és a dzsiddai kórházban elvégzett orvosi vizsgálatok is megerősítették, a fiatal versenyző ép bőrrel megúszta.
Az autóról persze ugyanez nem mondható el: a versenyautó minden oldala ütést kapott, a váltó pedig nemes egyszerűséggel leszakadt, amikor próbálták felrakni a versenygépet egy trélerre. Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke elárulta, óriási károk keletkeztek, de úgy néz ki, a kasztni és a motor nem sérült.
„A kaszni maga úgy tűnik, nem sérült meg. Az oldalsó infrastruktúra igen, de azt ki lehet cserélni. Nyilván alaposan át kell néznünk a vázat, de úgy fest, nem olyan rossz a helyzet. A motorral szintén ez a helyzet, a Ferraritól azt mondták nekem, látszólag rendben van. Az akkumulátorok ugyanígy. De minden más összetört!”
Arra a kérdésre, hogy mekkora a károk összege, Steiner azt mondta, 1 millió dollár körül is lehet, ami mai árfolyamon 336 millió forintnak felel meg.
„Azt gondolom, a költség nagyon magas, mert az összes felfüggesztésnek annyi, kivéve a bal elsőt. Abból szerintem maradt valami. De a többi szénpor. Hogy pénzben mennyi, azt nem tudom, de a váltónak, az oldalszekrényeknek, a radiátoroknak annyi – 500 ezer és 1 millió dollár közötti összeget mondanék.”
Az idei évben is költségplafon alatt kell dolgozniuk a csapatoknak, ami azt jelenti, hogy bizonyos összeget egy durva becslés alapján félre kellett tenniük a károk rendezésére. Steiner azt mondja, Schumacher balesete szerencsére nem okoz problémákat ezen a téren, de az kétségtelen, hogy sok hasonló ütközést nem engedhetnek meg maguknak.
„Van egy névleges félretett összeg, de egy versenyistállónál soha nem tudod úgy betartani a költségvetést, mint egy normál kereskedelmi üzletben, hiszen fennáll a kockázat. Nyilvánvalóan vannak váratlan események. De ha két-három ilyen előfordul, az már gond. Szóval ez egy veszteség, de kezelni kell. Nyilván remélem, hogy nem sok ilyenünk lesz.”