Komoly problémákat okozhat a Pirelli és a csapatok számára az, hogy az előszezoni teszteket idén is Spanyolországban tartják majd.
Komoly problémákat okozhat a Pirelli és a csapatok számára az, hogy az előszezoni teszteket idén is Spanyolországban tartják majd.
Az olasz gumigyártó és több istálló is erősen lobbizott amellett, hogy a szezont megelőző gyakorlásokat ne Európában, hanem a Közel-Keleten, például Bahreinben tartsák, végül azonban az elmúlt évekhez hasonlóan idén is Barcelonában készülhetnek fel az új szezonra a csapatok.
Az első, négynapos tesztet február 27. és március 2. között tartják majd a katalán fővárosban, míg a másodikat március 7-10. között.
Arra a felvetésre, hogy az esetleges esős körülmények komoly fejtörést okozhatnak majd a mezőnynek, Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója a következőt feleltel: „Vagy ha 10°C lesz!”
„Azt gondolom, jól dokumentáltuk azt, hogy szívesebben mennénk inkább Bahreinbe, amikor ugyanis bevezették az új erőforrásokat, akkor így tettünk, és sokkal előnyösebb is volt számunkra, hiszen tisztán láttuk még a szezon előtt, hogy is állunk.”
„Most viszont feltehetően csak a bahreini versenyen látjuk majd először, hogy mi is a helyzet. Még Kínában is gond lehet a szemcsésedéssel, mert ott van a hosszú egyenes, amely lehűti az abroncsokat. Várjuk már a bahreini futamot, illetve a bahreini évközi tesztet, ahol jobb lehetőségeink lesznek arra, hogy leteszteljük a különféle keverékeket.”
Hembery hozzátette, azt egyelőre még lehetetlen megmondani, hogy az új szabályok és abroncsok milyen hatással lesznek majd a versenyek minőségére.
„A teszteken kétségkívül látszott, hogy az abroncsok kevésbé koptak, és kevésbé voltak hőérzékenyek. Hogy ez elég lesz-e? Vagy túl sok lesz? Majd kiderül” – mondta.