Jó ideje tudni lehet már, hogy a Renault sutba dobja Forma-1-es motorprogramját, hiába zajlanak már évek óta a 2026-os V6-os erőforrás fejlesztései. Az Alpine csapata így 2026-tól Mercedes-motorokra vált, az istálló pedig jövőre a németek váltóját is beépíti autóiba.
A döntés része az Alpine azon stratégiájának, amely a költségek csökkentését és a versenyképesség növelését célozza. A csapat a Mercedes erőforrásaitól várja azt a teljesítménytöbbletet, amelyet a Renault hibridekkel nem sikerült elérniük az elmúlt évek során.
„Csak egy évig, 2026-ban használjuk a Mercedes váltóját. Ez lehetőséget ad arra, hogy könnyebben alkalmazkodjunk az új szabályokhoz, és egy dologgal kevesebb legyen, ami miatt aggódnunk kell” – magyarázta Oliver Oakes csapatfőnök a Motorsport.com című lapnak adott interjújában.
Az Alpine a 2027-es szezontól már ismét saját fejlesztésű váltót fog használni, jövőre pedig praktikus okokból használják a Mercedes egységét.
„A saját tervezésű váltónk már most is az autónkban van, és remekül működik. Ez a megoldás 2027-ben is folytatódik. A 2026-os váltó kérdése csupán egy kiegyensúlyozási stratégia része” – tette hozzá a csapatfőnök.
Az Alpine nemcsak a 2026-os szezonra, hanem a 2030-ig tartó teljes szabályozási ciklusra gőzerővel készül. A csapat fő célja jelenleg, hogy a lehető legjobban kiegyensúlyozza a fejlesztési erőforrásokat a 2025-ös szezonra és az azt követő évre.
„Nem szeretnénk feláldozni a 2025-ös évet, mint ahogy azt néhány más csapat tervezi. Fontos számunkra, hogy versenyképesek legyünk, ugyanakkor megfelelően felkészüljünk 2026-ra” – mondta Oakes, majd hangsúlyozta, hogy az Alpine hosszú távú teljesítményére fognak összpontosítani, nem pedig egy-egy szezon eredményeire.
„Úgy gondolom, mindenki az elkövetkező három év alapján lesz megítélve. Az emberek a 2023-tól 2027-ig tartó időszakot fogják elemezni, nem pedig az egy-egy évben elért eredményt.”
A csapat számára a 2024-es szezon tanulságos volt, hiszen az aerodinamikai koncepció megváltoztatása és az alváz homologizációjának késése miatt nehézségekkel küzdöttek.
„A 2024-es szezon során megélt kihívások nem az elmúlt téli időszak eredményei voltak, hanem korábbi döntések következményei” – hangsúlyozta a szakember.