Csökkent a Mercedes lemaradása, de egy területen még nagy hátrányban van az ellenfelekhez képest - F1VILÁG.HU

Csökkent a Mercedes lemaradása, de egy területen még nagy hátrányban van az ellenfelekhez képest

HIRDETÉS
Egy vadonatúj padlólemezzel érkezett a hétvégi Belga Nagydíjra a Mercedes Forma-1-es csapata, a német istálló egyik legfőbb célja pedig az, hogy a gumikezelés terén felzárkózzon a McLarenhez és a Red Bullhoz.

A német istálló Ausztriában és Nagy-Britanniában is nyerni tudott, múlt hétvégén, a Hungaroringen azonban a hűvösebb időjárási körülmények kifogtak a csapaton. A Mercedesnek ugyan sikerült előrelépéseket tennie, a gumikezelés tekintetében azonban még mindig hátrányban vannak az ellenfelekhez képest. Erről Andrew Shovlin, a német csapat mérnökigazgatója beszélt Spa-Francorchamps-ban.

„Számunkra a fejlődés a lényeg. Ha megnézzük, hol voltunk Ausztriában a versenytempót illetően, szerencsénk volt, hogy Max [Verstappen] és Lando [Norris] összeütköztek, de mi elég messze voltunk attól a csatától” – mondta újságíróknak nyilatkozva a szakember.

„Budapesten ez a hátrány csökkent, így látható, hogy haladunk, de amikor a hétvégének nekivágtunk, tudtuk, hogy a forró körülmények és a pálya kanyargós jellege nehéz lesz a hátsó gumik számára. Ez az a terület, ahol a mérce tényleg a McLaren és a Red Bull, de a fő dolog számunkra az volt, hogy Budapesten jobbak legyünk, mint Ausztriában, és ki tudja, mi vár ránk itt, ahol akár esős időmérő is lehet. Vasárnapra száraznak tűnnek a körülmények, de a pálya nem lesz olyan jó, mint Silverstone-ban volt.”

A Mercedes több újítást is pályára vitt Spában, a leglényegesebb újítás pedig a W15-ös kódjelű versenyautó padlólemeze. Shovlin azt mondja, alapvetően végig tudták, hogy autójuk gyors, ám mostanáig voltak olyan problémáik, melyek miatt nem tudták kihozni a benne rejlő potenciált.

„Az egyik fő dolog a padlólemez, amely csak egy újabb fejlesztési lépés, amelyet sikerült elhoznunk ide” – magyarázta Shovlin.

„Jó érzés új alkatrészeket tenni az autóra, mert a költségsapka valósága az, hogy folyamatosan javítgatod, próbálod megjavítani őket, szóval remélhetőleg ez előrelépést jelent majd. Finom változtatásokat hajtottunk végre az első és a hátsó szárnyon is, hogy csökkentsük az autó légellenállását a hosszú egyenesekhez igazodva, de a fő fejlesztés a padlólemez.”

„Áttörésnek nem különösebben tekinthető, mivel mindig is hittünk abban, hogy ez az autó a jó napjain gyors lehet. De hogy ezt egy egész hétvégén keresztül meg tudjuk valósítani, egy kicsit kihívást jelentett számunkra az év elején. Most használhatóbb, és sok dolgot tettünk, hogy megoldjuk ezeket a problémákat.

„Meglepődtünk, hogy nem voltunk gyorsabbak a szezon elején, azt hittük, hogy jó autót készítettünk, és alapvetően jó autó is volt, csak voltak problémák, amelyeket meg kellett oldanunk – és most látjuk ennek a kemény munkának az eredményét.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Csökkent a Mercedes lemaradása, de egy területen még nagy hátrányban van az ellenfelekhez képest
Verstappen a Red Bullt kritizálja: Ricciardo szebb búcsút érdemelt volna
Lawson: Távoli cél az, hogy a Red Bull ülésére gondoljak
Marko: Ha Verstappennek nem felel meg az autó, lehet, hogy azt mondja, ‘ennyi volt!’
A Red Bull elismerte, létezik trükkös eszközük, de a szabályszegést tagadja

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!