Mivel számos versenyző – köztük Lewis Hamilton és George Russell – is arra panaszkodott az elmúlt hetek/hónapok során, hogy a versenyautók túlzott pattogása komoly egészségügyi kockázatokat rejt magában, az FIA a Kanadai Nagydíjat megelőzően jelentette be, intézkedéseket hoz annak érdekében, hogy minimalizálja, vagy megszüntesse a „delfinezés” jelenségét a Forma-1-ben. A szövetség egy technikai direktívát küldött ki a csapatoknak a montreali hétvége előtt, melyben arról tájékoztatta őket, tervei szerint meg fog majd határozni egy határértéket a versenyautók függőleges irányú mozgásával kapcsolatban – arra kényszerítve az istállókat, hogy minimalizálják autóik pattogó mozgását, adott esetben a hasmagasság megemelésével.
Bár az FIA lépése számos csapat – köztük a Ferrari és a Red Bull – részéről dühös reakciókat váltott ki, valójában épp a Mercedes lehet az, mely a legjobban megszenvedheti a változtatást, egyértelmű ugyanis, hogy a német istálló szenved legjobban a pattogással, ahhoz pedig, hogy autóiból a legtöbbet hozza ki, nagyon alacsony hasmagassággal kell dolgoznia. Ezért gondolja úgy Helmut Marko, hogy a Mercedes lobbija tulajdonképpen visszafelé sült el.
„Pontosan. Németül erre azt mondjuk: ’der Schuss ging nach hinten los’, szóval lényegében visszafelé sült el a dolog a Mercedes számára” – fogalmazott a Red Bull motorsport-tanácsadója a Motorsport.com című internetes portálnak.
Marko úgy gondolja, az FIA jobban tette volna, ha távol tartja magát a „delfinezéssel” kapcsolatos vitától, a jelenséggel ugyanis nem minden istálló küszködik.
„Teljesen egyetértek Maxszal [Verstappen], miszerint nem helyes megváltoztatni egy ilyen dolgot a szezon közben. Az nem lehet, hogy az FIA határozza meg a beállításokat. A hasmagasság módosításával a beállításokon változtatunk, és az FIA ezt nem teheti meg. A másik lényegi dolog számomra pedig az, hogy mindez egy csapat problémájának az eredménye. A csapatoknak saját maguknak kellene megoldaniuk a problémáikat, ahelyett, hogy hatással lennének más istállókra.”
A Forma-1 csapatai a héten további egyeztetéseket folytatnak a témában az FIA-val, Marko pedig azt mondja, rengeteg részletet kell még kidolgozni az új szabályozással kapcsolatban.
„Szerintem túl sok paraméter van, ami még nem egyértelmű. Szóval azt gondolom, az FIA-nak újabb egyértelműsítéssel kell előállnia” – mondta a szakember.