Potenciális defektveszély miatt bolydult fel a Forma-1-es paddock a Katari Nagydíj hétvégéjén, miután a péntek esti időmérő edzést követően a Pirelli szakemberei több gumiabroncson is az oldalfal leválását észlelték, ami a guminyomás csökkenését eredményezheti. A vizsgálat jelen állása szerint a pályán elhelyezett új típusú rázókövek okozzák a problémát, aminek következtében több változás is várható a versenyhétvége során.
“A problémát minden bizonnyal az a magas frekvenciájú rezonancia okozta, amely a gumi oldalfala és az 50 milliméter magas ‘piramis’ rázókövek között alakul ki” – magyarázták.
Az FIA a helyzetre reagálva belenyúlt a versenyhétvége szombati menetrendjébe. A délutáni sprintszétlövést megelőzően egy tízperces szabadedzést rendeznek, amely során felülvizsgálják a 12-es és 13-as kanyar pályahatárait. Ennek következtében a sprintszétlövés 15 óra helyett 15 óra 20 perckor kezdődik.
Az illetékesek az esti sprintfutamot követően további vizsgálatokra készülnek, és ezek alapján eldöntik, a vasárnapi futamra szükségesek-e további óvintézkedések. Ha a mai változtatásokat nem találják elég hatásosnak, abban az setben a nagydíjra akár a három kerékcserét is kötelezőnek írhatják elő.