Felülvizsgálnák az időmérő edzésre vonatkozó szabályokat a jövő évre a Forma-1 elöljárói, hogy megállapítsák, pontosan mi az, amit elfogadnak vis-maior okként abban az esetben, ha egy autó nem teljesíti levezető körét.
Felülvizsgálnák az időmérő edzésre vonatkozó szabályokat a jövő évre a Forma-1 elöljárói, hogy megállapítsák, pontosan mi az, amit elfogadnak vis-maior okként abban az esetben, ha egy autó nem teljesíti levezető körét.
A jelenleg érvényben lévő szabályok szerint a versenyzőknek saját erejükből kell visszatérniük a bokszba az időmérő edzéseket követően, hacsak nem állnak fenn olyan vis-maior okok, melyek megakadályozzák őket ebben.
Abu Dhabiban a Red Bull sikeresen érvelt amellett, hogy egy motorhiba miatt utasították megállásra versenyzőjüket, Sebastian Vettelt a Q3-at követő levezető körben – még ha később a német versenyzőt diszkvalifikálták is amiatt, mert nem volt megfelelő mennyiségű üzemanyag autójában.
Korábban Lewis Hamiltont sorolták a rajtrács végére Spanyolországban, miután a McLaren nem töltött megfelelő mennyiségű üzemanyagot autójába – az FIA azonban ezt nem fogadta el vis-maior okként.
A két esemény arra késztette az FIA Technikai Munkacsoportjának tagjait, hogy megvitassák az ezzel kapcsolatos szabályokat múlt héten – és úgy tűnik, a regulák 2013-ra megváltoznak.
„Úgy gondolom, számos kérdést vetett fel ez a dolog, ezeket pedig kezelni kell” – mondta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója.
„Megvitattuk a dolgot a TWG múlt heti ülésén, és arra jutottunk, hogy el kell törölni a vis-maior okokat, és pontosan meg kell határozni, mi az, ami megengedett, és mi az, ami nem. Azt hiszem, végül olyan szabály születik majd, mely nem tesz említést a vis maiorról, és egyszerűen kimondja, hogyha megállsz az autóval, akkor elegendő üzemanyagnak kell lennie benne.”
„Az FIA kiszámolja, hogy mennyit használtál volna fel, ha befejezed a kört, és ha nem adja ki mondjuk az 1,42 litert, akkor ennyi volt. Azt hiszem, ez egy logikus dolog volna.”