A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Stefano Domenicali meg van győződve arról, nem ő a gyenge láncszem a maranellói gárda gépezetében, mely reményei szerint a jövőben ismét világbajnoki címekért harcolhat.
A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Stefano Domenicali meg van győződve arról, nem ő a gyenge láncszem a maranellói gárda gépezetében, mely reményei szerint a jövőben ismét világbajnoki címekért harcolhat.
Bár matematikai esélye még van az idei elsőségre, a Scuderia valójában a konstruktőri második helyért harcolhat 2013-ban.
A csapatfőnök szerint ennek megvannak az okai, ezek pedig a fejlesztésekben, illetve a Pirelli abroncsaiban keresendők.
„A bajnokság első felében olyan autónk volt, mely nem volt túl versenyképes az időmérőn, de nagyon jó versenytempóval bírt” – mondta Domenicali az AS című spanyol lapnak adott exkluzív interjújában.
„A csúcspont Montmelo volt, ahol a Mercedesek elsöprő fölénnyel bérelték ki az első rajtsort, a futamon mégis sikerült megvernünk Nicót [Rosberg] és Hamiltont, és nyertünk. A probléma az autó folyamatos fejlesztésével volt, mert egyes esetekben – például Silverstone-ban és Németországban – a versenygép ahelyett, hogy javult volna, rosszabb lett.”
A szakember hozzátette, kétségkívül nem segített rajtuk az sem, hogy biztonsági okokból a Forma-1 gumigyártója, a Pirelli a Brit Nagydíj után változtatott abroncsainak szerkezetén.
„A másik probléma az abroncsok idényközi változása volt. Egyszerűen nem tudtuk kihozni a legtöbbet abból, hogy jó az autónk versenytempója. Ez a két tényező okozta azt, hogy momentán másodikok vagyunk az összetettben.”
Domenicali kifejtette, bár sokan úgy tartják, miatta küszködik a Ferrari, véleménye szerint nem ő tehet az elmúlt évek eredménytelenségeiről.
„A probléma nem Domenicali. Domenicali az az ember, aki elsőként érkezik munkába, és utolsóként megy haza. Ha 2012-ben nyertünk volna, hősként tekintetének rám. Az, ha lecserélik Domenicalit, nem jelenti azt, hogy utána azonnal nyerni fognak.”
A Ferrari csapatfőnöke elárulta, az elmúlt évben komoly problémát okozott számukra az aerodinamika, ezen próbálnak meg javítani a továbbiakban is.
„Az elmúlt három esztendőben rengeteg minden megújult – szimulációs programok, szoftverek, illetve az egész organizáció. Most pedig kész az új szélcsatorna, ahol 60 százalékos modellekkel dolgozunk. Sikerül sokat javulni az elmúlt években, de nem igazán tudtuk megoldani a problémákat. Most viszont van egy új technikai vezetőnk, James Allison, Pat Fry pedig az autó fejlesztéséért és üzemeltetéséért felel.”