Komoly átszervezésekbe kezd a Ferrari Forma-1-es csapatánál a hétvégi Maláj Nagydíj után bevallottan „dühös” Sergio Marchionne, az olasz istálló elnöke.
A Ferrari jó esélyekkel várhatta a malajziai versenyt, hiszen a pénteki szabadedzéseken szemmel látható volt, a maranellói gárda versenyautói erősebbek a rivális Mercedes versenygépeinél.
A 3. szabadedzés után azonban Sebastian Vettel autójában motort kellett cserélni, és bár az időmérő edzésen pályára gurult, végül műszaki probléma miatt nem tudott mért kört teljesíteni, így az utolsó helyről volt kénytelen rajtolni a versenyen – ahol végül a 4. pozícióban ért célba.
Csapattársa, Kimi Räikkönen a 2. helyről várhatta volna a piros lámpák kialvását, ám az ő autójával is problémák támadtak, így el sem tudott rajtolni a szepangi futamon.
A Ferrari később kiderítette, mindkét autó esetében a motor levegőszívó rendszerével voltak problémák.
Az olasz istálló elnöke, Sergio Marchionne azt mondja, mindez annak a következménye, hogy a motorrészlegen túlzottan fiatal csapat dolgozik.
„Vasárnap mindkét Ferrari nyerhetett volna. Ez tény. És ugyanígy alakulhatott volna Szingapúrban is – ez is tény” – mondta dühösen a ’Presidente’ egy olaszországi rendezvényen hétfőn.
„Az is tény, hogy vannak bizonyos problémáink az erőforrással, mert egy nagyon fiatal csapatunk van – de az is okozója ennek, hogy a komponensek minősége nem megfelelő egy versenyautóhoz.”
„Beavatkozunk, és dolgozunk az ügyön. Majdhogynem szerencsés az, hogy a Maláj Nagydíjig nem voltak ilyen problémáink. Most dolgozunk a minőségi részlegen, és szervezeti változtatásokat hajtunk végre. Az, hogy ilyen problémáink vannak a verseny során, dühössé tesz bennünket!”
„Az nem nagy probléma, ha ilyen jellegű gondok a gyárban ütik fel a fejüket, de az nagyon ocsmányul néz ki, ha a 2. helyen állsz a rajtrácson, és el sem tudod kezdeni a versenyt.”
A Ferrari hátránya a Maláj GP után 118 pontra nőtt a Mercedesszel szemben, miközben Lewis Hamilton 34 pontos előnnyel rendelkezik a pontversenyben Vettel előtt.