Megkötések nélkül két, egyenként háromnapos teszten kereshet megoldást legutóbbi gumiproblémáira a Forma-1 kizárólagos abroncsszállítója, a Pirelli, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) engedélyt adott az olasz vállalatnak.
Megkötések nélkül két, egyenként háromnapos teszten kereshet megoldást legutóbbi gumiproblémáira a Forma-1 kizárólagos abroncsszállítója, a Pirelli, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) engedélyt adott az olasz vállalatnak.
A csapatok és a versenyzők komolyan aggódnak a biztonság miatt azt követően, hogy a múlt hétvégi Brit Nagydíjon több alkalommal is problémát okozott az abroncsok hirtelen felrobbanása.
A Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone elárulta, egyeztetett az FIA elnökével, Jean Todttal, és végül megegyeztek abban, hogy a Pirellinek extra tesztlehetőséget biztosítanak.
„Azt mondták, szeretnék megoldani a problémáikat, de nincs lehetőségük tesztelni, mert ezek az ostoba korlátozások érvényben vannak” – mondta az üzletember.
„Viszont beszéltem Jean Todttal a hétvége során, ő pedig azt mondta, «hagyjuk tesztelni őket». Szóval megengedte nekik, hogy teljesítsenek két háromnapos tesztet mostantól egészen… nos, amikor akarnak. Mindezt annak érdekében, hogy végezhessék a munkájukat a jövő évre vonatkozóan, illetve, hogy az idei abroncsokon is dolgozzanak. Szóval pontosan ez fog történni.”
Ecclestone hozzátette, ha úgy kívánja, a Pirelli akár 2013-as autót is használhat tesztjeihez.
„Azt használnak, amit csak akarnak. Nincsenek megkötések. Semmiféle. Szóval tényleg azt tesznek, amit csak akarnak.”
Ecclestone nyilatkozata ellenére a Sky Sports News-nak nyilatkozva az egyik csapat képviselője elmondta, tudomása szerint nem folytak egyeztetések efféle tesztlehetőségről, így egyelőre nem lehet tudni, hogy pontosan hogyan is képzelték azt az Forma-1 elöljárói.
Az olasz gumigyártó egyelőre még vizsgálja, mi okozta a sorozatos defekteket a hétvégi Brit Nagydíjon, a Forma-1 csapatai azonban napokon belül szeretnének megoldást találni a problémákra, hiszen hétvégén már Németországban kell versenyeznie a mezőnynek.
Egyelőre minden jel arra utal, a királykategória csapatai a Pirelli tavalyi abroncsaival vesznek részt a Német Nagydíjon.