Az amerikai csapat jelentős fejlesztéseket vonultat fel ezen a hétvégén, Austinban, a Haas csapata a mezőny tagjai közül utolsóként váltott át arra az oldalszekrény-koncepcióra, melyet a Red Bull jó ideje sikerrel alkalmaz az F1-ben. A Haasnak viszont nem volt könnyű dolga, a katari hétvége után ugyanis nem tudta hazaküldeni Angliába versenygépeit, így az újításokat az Egyesültt Államokban kellett felszerelni azokra. Ennek részleteiről beszélt pénteken Günther Steiner csapatfőnök.
„Megjöttek az autók, és kibéreltünk egy műhelyt. A katari verseny utáni vasárnap érkeztek meg az autók, elvittük őket egy műhelybe, az új alkatrészeket pedig idereptettük Európából, és felszereltük őket. Aztán kedden hoztuk meg az autókat ide, a paddockba” – magyarázta Steiner, majd arra a kérdésre, hogy a látható aerodinamikai megoldásokon kívül vannak-e egyéb változások a VF-23-asokon, így felelt: „A hűtőcsatornák változtak kicsit, ami nem látható.”
„De a radiátorokat ugyanott hagytuk, mert az efféle dolgokon lehetetlenség ilyen későn változtatni. Mivel a lényegi dolog az oldalsó ütközési struktúra, homologizáltatni kellene az új kasztnit, ez pedig ebben a szakaszban már túl sok lenne. Nem is lehet megcsinálni. Talán az utolsó versenyre lehetne, de annak semmi értelme.”
„Alapvetően viszont nem kellett sok mindenen változtatnunk. A padlólemezen nyilván változtattunk, ahogy látható. De a külső alatt majdhogynem semmi sem változott, a radiátorok és az elektronikai dobozok ugyanott maradtak.”