Egyetlen Forma-1-es csapat sem használja az összekapcsolt felfüggesztésrendszert a hétvégi Német Nagydíjon.
Egyetlen Forma-1-es csapat sem használja az összekapcsolt felfüggesztésrendszert a hétvégi Német Nagydíjon.
Bár az összes csapat nem erősítette meg ezt az információt a mai szabadedzések előtt, Jo Bauer, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai delegáltja elárulta, egyetlen versenygépen sem kapott helyett az úgynevezett FRIC-rendszer.
Az FIA még az elmúlt héten értesítette a csapatokat arról, álláspontja szerint az összekapcsolt első-hátsó felfüggesztésrendszer illegális, és bár a testület hajlandó lett volna a következő szezon elejéig elhalasztani a tiltást, ha a csapatok egyhangúlag megegyeznek, végül nem született konszenzus.
Ha tehát valamely istálló használta volna a FRIC-et Hockenheimben, riválisai óvást nyújthattak volna be ellene – ezt pedig egyetlen alakulat sem akarta megkockáztatni.
Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke mindazonáltal elmondta, egyáltalán nem jó, hogy az idény közben változtak meg a technikai direktívák.
„Szerintem egy nagyon rossz képet festettünk ezzel magunkról – ez aggaszt” – mondta a szakember.
„Mindannyian ezzel a bizonyos rendszerrel vágtunk neki a szezonnak, aztán az idény közben eldöntjük, hogy ez mégsem helyénvaló.”
Egyelőre nem tudni, a FRIC-rendszer mellőzése milyen hatással lesz majd az erőviszonyokra: a rendszer használata a számítások szerint körönként mintegy 4 tizedmásodpercet jelentett a csapatoknak, a legkifinomultabb rendszert pedig állítólag a listavezető Mercedes fejlesztette ki.