Egy jelentős fejlesztési csomagja lesz idén a Racing Pointnak

Lance Stroll, Racing Point RP20
Fotó: Racing Point
Várhatóan csak egy jelentősebb fejlesztési csomagot vet be a 2020-as Forma-1-es idény során a Racing Point csapata.

A világbajnoki sorozat jövő hétvégén, július 5-én rajtol Ausztriában, a csapatokra pedig mozgalmas időszak vár, hiszen a versenyek gyors egymásutánban követik majd egymást. Egyelőre 8 zárt kapus európai futam időpontja ismert, ám a következő hetekben várhatóan bejelentik a további programot is.

„Alaposan áttekintettük a fejlesztési stratégiánkat, amióta visszatértünk a gyárba és látjuk már, hogyan alakul a naptár” – mondta Andrew Green, a Racing Point technikai igazgatója.

„Letisztultak olyan dolgok, hogy például hol fogunk versenyezni. Rajthoz állunk Monzában? Versenyzünk majd Spában? Ezek a pályák ugyanis speciális csomagot igényelnek. Fogunk-e versenyezni Monacóban? Nos, erre elég gyorsan megkaptuk a nemleges választ.”

„De az előbbi pályákon versenyezni fogunk. Tehát saját, egyedi csomagokra lesz szükség. Általában, mire elérkezünk az év ezen szakaszához, júniushoz vagy júliushoz, már elkezdünk fókuszálni a jövő évi autóra. Ami elég furcsa annak fényében, hogy az idei autóval nem is versenyeztünk még. Szóval szokatlan helyzetben vagyunk.”

Green azt mondja, az eredeti naptár európai idénykezdetére – tehát májusra – szerettek volna elkészülni első komolyabb fejlesztési csomagjukkal, ezt pedig továbbra is tervezik bevetni.

„Annyit csináltunk, hogy ezt eltoltuk 9 héttel. Szóval még tervezzük ezt a csomagot, várhatóan az új szezon közepére. Ezután viszont már a jövő évi autóra fókuszálunk.”

Bár a nemrég elfogadott új szabályok szerint a Forma-1 csapatai jobbára azokat az autókat használják majd 2021-ben is, mint amiket idén, a padlólemezen módosítaniuk kell, ami komoly változást jelent.

„Óriási változás, hiszik, vagy sem! Egy meglehetősen apró módosítás óriási hatással van az autó teljesítményére. Sajnos nemcsak a padlólemez újrafejlesztéséről van szó, hanem majdnem újra ki kell találni az aerodinamikát az autó elejétől a hátuljáig. Szóval elég hamar világossá vált, hogy emiatt 2021-re kell fókuszálnunk.”

„Nem fogunk jelentősen sok aerodinamikai dolgot átmenteni 2020-ról 2021-re. Mechanikailag igen, de aerodinamikailag vélhetően nem.”

„És egyelőre nem látjuk, hogy alakul a bajnokág az első 8 futam után. Úgyhogy nem lenne túl bölcs dolog komoly fejlesztésekkel készülni a 9. versenyre, hiszen nem tudjuk, hol lesz ez a futam, és mikor lesz. Szóval úgy gondoljuk, hogy a már eleve tervezett fejlesztések azok, amik felkerülnek majd az idei autóra.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az F1-es Stájer Nagydíj TV-közvetítései