Eifel Nagydíj
Lance Stroll, Racing Point RP20
Fotó: Racing Point
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Egy jelentős fejlesztési csomagja lesz idén a Racing Pointnak

Várhatóan csak egy jelentősebb fejlesztési csomagot vet be a 2020-as Forma-1-es idény során a Racing Point csapata.

A világbajnoki sorozat jövő hétvégén, július 5-én rajtol Ausztriában, a csapatokra pedig mozgalmas időszak vár, hiszen a versenyek gyors egymásutánban követik majd egymást. Egyelőre 8 zárt kapus európai futam időpontja ismert, ám a következő hetekben várhatóan bejelentik a további programot is.

„Alaposan áttekintettük a fejlesztési stratégiánkat, amióta visszatértünk a gyárba és látjuk már, hogyan alakul a naptár” – mondta Andrew Green, a Racing Point technikai igazgatója.

„Letisztultak olyan dolgok, hogy például hol fogunk versenyezni. Rajthoz állunk Monzában? Versenyzünk majd Spában? Ezek a pályák ugyanis speciális csomagot igényelnek. Fogunk-e versenyezni Monacóban? Nos, erre elég gyorsan megkaptuk a nemleges választ.”

„De az előbbi pályákon versenyezni fogunk. Tehát saját, egyedi csomagokra lesz szükség. Általában, mire elérkezünk az év ezen szakaszához, júniushoz vagy júliushoz, már elkezdünk fókuszálni a jövő évi autóra. Ami elég furcsa annak fényében, hogy az idei autóval nem is versenyeztünk még. Szóval szokatlan helyzetben vagyunk.”

Green azt mondja, az eredeti naptár európai idénykezdetére – tehát májusra – szerettek volna elkészülni első komolyabb fejlesztési csomagjukkal, ezt pedig továbbra is tervezik bevetni.

„Annyit csináltunk, hogy ezt eltoltuk 9 héttel. Szóval még tervezzük ezt a csomagot, várhatóan az új szezon közepére. Ezután viszont már a jövő évi autóra fókuszálunk.”

Bár a nemrég elfogadott új szabályok szerint a Forma-1 csapatai jobbára azokat az autókat használják majd 2021-ben is, mint amiket idén, a padlólemezen módosítaniuk kell, ami komoly változást jelent.

„Óriási változás, hiszik, vagy sem! Egy meglehetősen apró módosítás óriási hatással van az autó teljesítményére. Sajnos nemcsak a padlólemez újrafejlesztéséről van szó, hanem majdnem újra ki kell találni az aerodinamikát az autó elejétől a hátuljáig. Szóval elég hamar világossá vált, hogy emiatt 2021-re kell fókuszálnunk.”

„Nem fogunk jelentősen sok aerodinamikai dolgot átmenteni 2020-ról 2021-re. Mechanikailag igen, de aerodinamikailag vélhetően nem.”

„És egyelőre nem látjuk, hogy alakul a bajnokág az első 8 futam után. Úgyhogy nem lenne túl bölcs dolog komoly fejlesztésekkel készülni a 9. versenyre, hiszen nem tudjuk, hol lesz ez a futam, és mikor lesz. Szóval úgy gondoljuk, hogy a már eleve tervezett fejlesztések azok, amik felkerülnek majd az idei autóra.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

Egy jelentős fejlesztési csomagja lesz idén a Racing Pointnak
Új diffúzorral érkezik Portugáliába a Ferrari
Itt a Racing Point válasza: Ezért nem tesztelték Strollt a Nürburgringen!
Már hétvégén bejelenti Schumacher szerződtetését a Haas?
Súlyos kérdéseket vet fel Stroll pozitív koronavírus-tesztje
Red Bull: Ha Albon nem javul, kívülről kell versenyzőt hoznunk