A brit csapat jelenleg az 5. helyet foglalja el a konstruktőrök versenyében, 22 ponttal lemaradva a Mercedestől. Az istálló dolgát jócskán megnehezíti, hogy idén a Red Bull mögött jóval szorosabb küzdelem alakult ki, mint az elmúlt évben, a Ferrari mellett pedig a McLaren is nagyon megerősödött. Mike Krack csapatfőnök ennek ellenére azt mondja, nem csalódottak a teljesítményük miatt, hiszen nagyjából olyan eredményekre számítottak, amilyeneket végül elértek az évad első hat versenyhétvégéjén.
„Az első néhány hónap igazán mozgalmasan telt a szezonban. Teljesítmény szempontjából úgy állunk, ahogyan azt vártuk” — mondta a brit szakember. „Csökkentettük a lemaradásunkat az élmezőnyhöz képest, de a verseny rendkívül kiélezett, és a mezőny nagyon szoros. Az idei évre azt vártuk, hogy az ötödik leggyorsabbak leszünk, és versenytempóban gyakran itt is végeztünk. Az időmérőkön gyakran a harmadik leggyorsabbak voltunk, ami pozitívum, és keményen dolgozunk az autó fejlesztésén, hogy kihasználjuk az egykörös teljesítményünket.”
„Operatív szempontból nagyon erősek voltunk. A bokszkiállásaink folyamatosan a leggyorsabbak között voltak, és egyetlen percet sem veszítettünk pályaidőből műveleti hibák miatt. Csapatként jól teljesítettünk a szezon eddig eltelt részében, és ez mindenki kemény munkájának és elkötelezettségének köszönhető, úgy a kampuszon, mint a pályán.”
Az F1-es mezőny számára mozgalmas időszak jön, hiszen rengeteg verseny vár a csapatokra és versenyzőkre. A világbajnoki sorozat ezen a hétvégén Imolában folytatódik.
„Mostantól a nyári szünetig legalább minden második héten versenyzünk, ami remek, és izgatottan várjuk a visszatérést Imolába” — folytatta a csapatfőnök. „Ez egy valódi erőpróba a versenyzők és a mérnökök számára is, akik az autó beállításának optimalizálásán dolgoznak. A tavalyi szörnyű áradások után — amelyek megakadályozták az imolai versenyt — alig várjuk, hogy visszatérjünk erre az ikonikus pályára, és reméljük, hogy remek show-t nyújthatunk a rajongóknak. Az olasz rajongók szenvedélye a sport és a Ferrari iránt közismert, de az elmúlt években egyre több zöld színt láttunk a lelátókon, amikor Olaszországban versenyeztünk, és remélem, hogy idén még többet fogunk látni.”
„Imola gazdag történelemmel bír. Mindannyian emlékszünk Fernando Alonso és Michael Schumacher izgalmas csatáira itt 2005-ben és 2006-ban. Sajnos itt veszítettük el Ayrton Sennát és Roland Ratzenbergert 1994-ben, és a tragikus nap 30. évfordulóján a Forma-1 közössége össze fog jönni, hogy megemlékezzen róluk és tisztelegjen előttük.
„Sok mindenre lehet számítani. Ez egy különleges verseny, és gyakran látványos bemutatót nyújt. A Pirelli a hétvégére a három leglágyabb abroncsát hozza, egy lépéssel lágyabbat, mint legutóbb, amikor itt versenyeztünk, így ez egy új változót ad hozzá a küzdelmekhez, és lehetőséget biztosít néhány merész stratégiai döntésre. A pontszerzés mindig az elsődleges célunk minden nagydíjhétvégén, és Imolában sem lesz ez másképp. Jó időmérős tempónk van, így az elsődleges feladatunk az, hogy ezt továbbra is biztosítsuk, és keményen dolgozunk azon, hogy ezt erős eredményre váltsuk.”
Mike Krack rámutatott, az olaszországi versenyhétvégén nagyon fontos lesz, hogy jól szerepeljenek majd az időmérőn. Mint a legtöbb csapat, úgy az Aston Martin is fejlesztésekkel érkezik majd Imolába.
„Általában nem sok előzési lehetőség van Imolában, így a pályapozíció kulcsfontosságú lesz – a különbségek jelenleg nagyon kicsik, ami még fontosabbá teszi az időmérős teljesítményt.
„Fejlesztéseket viszünk Imolába a szezon közbeni folyamatos fejlesztési programunk részeként. Ez több olyan területet is érint, ahol javulást értünk már el, de minden relatív – senki sem áll meg a Forma-1-ben –, és versenytársaink is új alkatrészeket hoznak majd. Minden, amit tehetünk, hogy magunkra koncentrálunk és tovább zárkózunk az élmezőnyre. A csapat minden tagja keményen dolgozik, és a hétvégi frissítés csak egy újabb példa mindenki fáradhatatlan erőfeszítésére és elkötelezettségére.”