Azt már hónapokkal ezelőtt bejelentették a csapatoknak, hogy az idei, új generációs versenyautók kellemetlen velejáróját, a delfinezést szeretné enyhíteni, amennyiben pedig mód van rá, végleg megszüntetni az FIA. Ennek legfőbb okaként azt az egészségügyi és biztonsági kockázatot említette a szövetség, mellyel a versenyzők kénytelenek szembenézni az autók túlzott pattogása miatt.
Bár a legutóbbi versenyeken már nem okozott problémát a jelenség, az FIA nem hátrált meg, a Motorsport Világtanács (WMSC) pedig legutóbbi, keddi ülésén jóváhagyta azokat a változtatásokat, melyeket az augusztus végi Belga Nagydíjtól kezdve léptet életbe.
A spái hétvégétől kezdve hivatalosan is mérni fogják a versenyautók pattogó mozgását, a szövetség pedig arra számít, a csapatok képesek lesznek a meghatározott határértékek alatt maradni, így biztonságosan tudják majd működtetni verseenyautóikat. Az FIA emellett szigorúbban ellenőrzi majd a padlólemez centrális rugalmasságát, és újradefiniálta a kopólapok merevségére vonatkozó követelményeket.
A sportot irányító testület közleményében megemlíti, bár a legutóbbi versenypályákon nem okozott problémát a csapatoknak a delfinezés jelensége, meggyőződésük, hogy az továbbra is jelen van, és komoly problémákat okozhat a jövőben.
2023-tól ezért átfogóbb változtatásokat terveznek: a padlólemez éleit 15 mm-rel megemelik, akárcsak a diffúzortorkolat magasságát. Megemelik továbbá a diffúzor éleinek merevségére vonatkozó mérőszámokat is, emellett pedig kötelezővé tesznek egy szenzort is, mellyel jóval hatékonyabban tudják majd ellenőrizni a delfinezés jelenségét.
A Motorsport Világtanács (WMSC) keddi ülésén ratifikálta az új technikai szabályokat az idei, illetve a 2023-as idényre vonatkozóan is, így azok mostantól kezdve hivatalosnak tekinthetők.