Az Aston Martinnál rendkívüli fejlesztések zajlanak a háttérben már évek óta: gyakorlatilag teljesen megújítják a csapat silverstone-i központját, az egyik új kampuszt már több mint egy éve használják a munkatársak. Mindeközben pedig folyamatosan zajlott a vadonatúj, hipermodern szélcsatorna építése is.
A létesítmény a héten elkészült, az Aston Martinnál pedig megkezdődhetett az új szélcsatorna üzembe helyezése. Az előttünk álló időszakban a csalat teszteli az új eszközt, illetve annak kalibrációs folyamatai zajlanak majd. Ha minden jól megy, már az idei év vége előtt használatba is veheti az istálló, így a jövőben már nem kell a Mercedes brackley-i szélcsatornájára támaszkodniuk.
„Az üzembe helyezés célja, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy az a padló, amire rákerül az autónk modellje, olyan legyen, amilyennek szeretnénk, és így tovább. Ez a folyamat talán 2-3 hónapig tart majd” – fogalmazott Luca Furbatto, az Aston Martin mérnökigazgatója.
„Az időzítés ideálisan alkalmas lesz a 2026-os versenyautó fejlesztésének megkezdésére, ami 2025 januárjától engedélyezett. Úgy gondolom, a 2025-ös autó fejlesztése tovább folytatódik majd, de jó egyensúlyt kell találnunk aközött, hogy mit vetünk be 2026-ra, és mit 2025-re.”
Mivel 20 év után ez az első új F1-es szélcsatorna, a létesítmény használata kézzelfogható versenyelőnyt jelenthet az Aston Martin számára.
„Ha nem tévedek, az utolsó szélcsatornát 20 éve fejlesztették ki az F1-hez, így rengeteg technológiai változás történt. Úgy hiszem, az áramlásvizualizációt illetően manapság már léteznek olyan eszközök, melyek 20 éve még nem voltak. Vitathatatlan, hogy egy 20 évvel ezelőtti szélcsatornát is fel lehet fejleszteni új technológiával, de soha nem lesz olyan, mint egy vadonatúj” – magyarázta Furbatto.
„A Mercedes szélcsatornája is egy jó csatorna. De nyilvánvalóan nem a mi főhadiszállásunkon van, és általában hétvégén üzemeltetjük, ami nem optimális.”