A patinás olasz csapat tavaly csak a 3. helyen zárta a konstruktőrök versenyét, miután a Red Bull mellett a Mercedesszel szemben is alulmaradt. Nem titok, a Ferrarinál mihamarabb szeretnének visszatérni a győztesek útjára, a csapat idei autója pedig 95 százalékban megújuk a tavalyi, SF-23-as modellhez képest. Azt egyelőre nem tudni, hogy a jelenleg 676-os kódnéven futó projekt milyen nevet kap majd, egyes hírek szerint az SF-24-es, vagy az F2024-es kódjelet használja majd a Ferrari.
Olaszországból pedig mindeközben olyan hírek érkeztek, a napokban megkezdték az új versenyautó összeszerelését. Az első ilyen összeszerelési fázist különösen nagy gonddal és figyelemmel végzi a csapat, hiszen ilyenkor lehet tényleges választ kapni arra, hogy mennyi ideig is tart ez a folyamat – ennek ugyanis a versenyhétvégék során egy esetleges baleset vagy komponenscsere miatt nagy jelentősége van, és erre a tervezési szakaszban is igyekeznek odafigyelni.
Úgy tudni, Enrice Cardile technikai igazgató, valamint Fabio Montecchi főtervező és munkatársaik az első felfüggesztés elrendezését is úgy alakították ki, hogy a szerelők a lehető legrövidebb idő alatt el tudják végezni a beállítási folyamatokat. Olasz sajtóhírek szerint az új versenyautót február 2-án és 3-án a dinamikus padra teszik, ahol rendkívül kemény munkaciklusoknak vetik alá, hogy ellenőrizzék a viselkedését. Ez a teszt megadja majd az első fontos válaszokat a 2024-es versenyautóval kapcsolatban, egyúttal pedig ellenőrizhetik a rendszerek megbízhatóságát.
Már korábban hallani lehetett arról, hiába lehet csak három V6-os erőforrást büntetlenül felhasználni a következő idény során, a Ferrarinál valójában négy motorral tervezik teljesíteni a szezont, így a teljesítményre tudják helyezni a hangsúlyt, még egy-egy rajtbüntetés árán is.
A csapat február 13-án, egy internetes prezentáció keretében mutatja majd be új versenyautóját, amit Fioranóban, a csapat házi tesztpályáján azonnal pályára is visznek, és feltehetően egy 200 km-es filmforgatási napot is tartanak majd. Az F1-es csapatok kollektív tesztelése február 21-23. között zajlik majd az első versenyhelyszínen, Bahreinben. Az évad március első hétvégéjén startol majd a szahíri pályán.