Lapértesülések szerint a Renault azt fontolgatja, hogy a következő szezontól kezdve a Mercedeshez hasonlóan különválasztja F1-es erőforrásának kompresszorát és turbináját.
Lapértesülések szerint a Renault azt fontolgatja, hogy a következő szezontól kezdve a Mercedeshez hasonlóan különválasztja F1-es erőforrásának kompresszorát és turbináját.
Bár a francia motorgyártó részéről még májusban úgy nyilatkoztak, nem ennek köszönhető a Mercedes hatalmas fölénye, a hírek szerint a Renault 2015-ben követheti a Mercedes által megálmodott koncepciót.
A német istálló idei motorját úgy fejlesztette ki, hogy turbójának kompresszora és turbinája a motoregység két ellentétes végén kapott helyet. A tervezésnek köszönhetően állítólag jóval hatékonyabban tud dolgozni a turbó az erőforrásban.
A Renault pályaműveletekért felelős vezetője, Remi Taffin elárulta, hiba volna, ha mérnökeik nem vizsgálnák meg alaposan ezt a megoldást.
„Természetesen megnézünk különféle megoldásokat. Minden megoldást feltérképezünk” – mondta a szakember.
„Ha most tudnám a választ, az baj lenne, mert akkor nem tudnám azt sem, mit csinálunk épp. Merthogy fejlesztünk.”
Taffin kifejtette, bár számos alkatrészük új lesz a motorban, nem fogják teljesen áttervezni azt a következő évre.
„Nem lesz teljesen más. Az alapok meglehetősen hasonlóak, de sok mindenen változtathatunk. Amikor még régen a V8-as motorokról diskuráltunk, mindig azt hajtogattuk, hogy az utolsó motor nagyban hasonlít majd a hat-hét évvel ezelőttire. De az alkatrészek 90 százaléka más volt – habár nagyon hasonlóak voltak.”
„Ugyanez lesz jövőre is. Lesznek különbségek, ez biztos, de nem lesznek drámai változások 2015-re.”