A változtatásokat főként a biztonság növelése érdekében hajtották végre Spában, hogy ne csak versenyautók, hanem motorkerékpárok is használhassák a legendás aszfaltcsíkot. A legszembetűnőbb változás kétségkívül az Eau Rouge környékén történt: a Raidillion bukóterét teljesen átalakították, hogy nagyobb biztonságot adjanak a versenyzőknek.
Vezetéstechnikai szempontból viszont nem ez lesz a legfőbb változás Belgiumban, hanem az, hogy a pálya bizonyos részeit újraaszfaltozták, és egyes helyeken a sóderágyakat is újratelepítették.
„Spában a legnagyobb változtatásokat hajtották végre azóta, hogy a modern Forma-1 elkezdett versenyezni ott” – mondta a Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola. „Amellett, hogy öt kanyart is újraaszfaltoztak, új sóderágyak vannak négy kanyarban, amik sokkal közelebb vannak a pálya széléhez. A versenyzőknek jobban oda kell majd figyelniük a pálya határaira, és arra is nagyobb esély van, hogy kavicsot hordanak majd fel a pályára.”
Miközben a legtöbb csapat a pénteki szabadedzéseken szembesül majd a változtatásokkal, a Red Bullnak már lehetősége volt kipróbálni az átalakított pályát. Az energiaital-gyárosok egy reklámfilmet forgattak nemrégiben, és nem véletlen az sem, hogy a csapat korábbi, RB7-es kódjelű versenyautóját a világbajnoki éllovas Max Verstappen vezethette.
Nem sűrűn fordul elő egyébként, hogy a csapatoknak lehetőségük van F1-es autóval körözni aktuális versenyhelyszíneken a hivatalos hétvégéken kívül, a szabályok azonban nem tiltják az ilyet, régebbi versenygépekkel van lehetőség erre, habár a Pirelli demóabroncsait kell használniuk, a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) pedig tájékoztatniuk kell minderről.