A 2019-ben bevezetett, leggyorsabb körért járó bónuszpont célja az volt, hogy izgalmasabbá tegye a versenyeket, és további ösztönzést adjon a top 10-ben végző versenyzőknek. A csapatoknak lehetőséget adott arra is, hogy stratégiai lépésekkel megpróbálják megakadályozni közvetlen riválisaikat a plusz pont megszerzésében.
Azonban a szabály nem hozta meg a várt eredményeket: többnyire azok a pilóták szerezték meg a leggyorsabb kört, akik jelentős előnnyel rendelkeztek az őket követő versenyzőkhöz képest, így friss gumikkal könnyedén begyűjthették az extra pontot.
A szabály különösen a múlt havi Szingapúri Nagydíjon került reflektorfénybe, amikor a Visa Cash App RB versenyzője, Daniel Ricciardo elvette a leggyorsabb körért járó pontot a McLaren pilótájától, Lando Norristól. Norris harcban áll a világbajnoki címért a Red Bull versenyzőjével, Max Verstappennel, ami újra előhozta a két csapat közötti állítólagos összejátszás vádját.
Az FIA döntése alapján 2025-től megszűnik a leggyorsabb körért járó bónuszpont, így ismét a futamgyőzelemért járó 25 pont lesz a maximálisan elérhető pontszám egy nagydíjon — kivéve persze a sprintfutamos hétvégéket.
A WMSC emellett jóváhagyta a fiatal versenyzők számára biztosított edzésidő megduplázását is: 2025-től minden csapatnak két nagydíjhétvége pénteki első szabadedzésén kötelező lesz egy újonc pilótát autóba ültetni, szemben a jelenlegi egy alkalommal.
Ez a döntés annak a fényében született, hogy a 2024-re tervezett újonc sprintversenyt — amelyet az Abu Dhabi utáni tesztek során rendeztek volna — elhalasztották. Az F1 a 2025-ös szezonra tervezi újragondolni az ötletet, és alternatív megoldásként több lehetőséget biztosít a fiatal tehetségek számára, hogy pályára guruljanak.
Az FIA továbbá bejelentette, hogy az F1 Bizottságának legutóbbi ülésen elfogadott 2026-os technikai szabályok számos változtatását ratifikálták.